PiperBill Startet 7.September.2017 Del på Facebook Startet 7.September.2017 Rundt Strømtangen og in til Hvalerporten i 8 – 10ms vest nord vest vind? Hvordan blir det? Båten er en Baltic og min alle første møte med den. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Komodo Svart 7.September.2017 Del på Facebook Svart 7.September.2017 Det går fint. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lazyjack Svart 7.September.2017 Del på Facebook Svart 7.September.2017 Hvalerporten har jeg ikke hørt om , er det inn ved Mule og videre mot Kjøkøysundet? Nordvesten gir jo medsjø, det kan da ikke være noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 7.September.2017 Del på Facebook Svart 7.September.2017 Med en Baltic kommer du gjennom her. Da slipper du unna det verste. Om du går rundt så varer det ikke så lenge før du har medsjø, men det kan være litt guffent! Kona påstår at hun har sett fisker gjennom styrhusvinduet der, men hun ser mye rart :) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 7.September.2017 Del på Facebook Svart 7.September.2017 (redigert) 1 hour ago, Tore B said: Kona påstår at hun har sett fisker gjennom styrhusvinduet der, men hun ser mye rart :) Det er vel ikke så rart at hun har sett en fisker, det er mer bekymringsverdig at skipperen ikke ser andre sjøfarende. Beklager Redigert 7.September.2017 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
løve Svart 7.September.2017 Del på Facebook Svart 7.September.2017 Gå rundt Strømtangen, rot deg ikke igjennom Strømsund viss du ikke er 100% sikker Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 PiperBill skrev for 12 timer siden: Båten er en Baltic og min alle første møte med den. Da er det vel på sin plass å gratulere med ny båt, PiperBill ? Bilder ! Sitér dette innlegget Link to post
Princess V48 Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 Kan bidra med ett bilde. Gratulerer! Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 Gratulerer med ny båt. Med den burde 8-10 m/s gå greit. Jeg vet ikke hva du mener med Hvalerporten. Men når jeg går sørover forbi Strømtangen i ruskevær går jeg helst rett inn retning Stokken for hjemme meg bak Hvalerøyene. Kommer raskest i le den veien. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Komodo Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 NilsPils skrev for 1 time siden: Jeg vet ikke hva du mener med Hvalerporten. Men når jeg går sørover forbi Strømtangen i ruskevær går jeg helst rett inn retning Stokken for hjemme meg bak Hvalerøyene. Tipper han tenker på Puttesundet? "Bak Hvalerøyene" er vel forøvrig et begrep som ikke blir brukt her på Hvaler Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
EiSvIn Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 8-10 meter på Strømtangen gjennom Kjøkøysund er jo helt uproblematisk. Apropos Strømtangen, er det noen som vet dybdene på fyrbrygga? Klarer ikke å lese det ut av sjøkartet. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 (redigert) Lazyjack skrev for 15 timer siden: Det er vel ikke så rart at hun har sett en fisker, det er mer bekymringsverdig at skipperen ikke ser andre sjøfarende. Beklager Det er snakk om fisk ikke en fisker!!!!!! Og jeg kan berolige deg med at jeg har kontroll på andre sjøfarende. Redigert 8.September.2017 av Tore B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 "Hvalerporten" er vel et nytt uoffisielt navn på Puttesundbrua. Du kommer ikke under den med Baltic-en, hvis den ikke er lavere enn ca 9 m. For å komme videre mot Hvaler uten å gå på sørvestsida må du nord om Kjøkøy og så videre dit du har tenkt deg; nord for øyene eller gjennom sundene (Skjelsbusund eller Løperen) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Worry II Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 Salt skrev 25 minutter siden: Du kommer ikke under den med Baltic-en, hvis den ikke er lavere enn ca 9 m. Nei, det er nok best å kjøre rundt, bare for å være på den sikre siden Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 Grattis med flott båt! 8-10 m/s nord nord/vest er ikke noe problem noe sted rundt Strømtangen eller over Lera eller hvor som helst på det strekket der..... God tur! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Worry II Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 Men, det er nok lurt å ta av kalesjen foran på dekk, da ... Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 Jøsses! Den løsningen har jeg ikke sett før! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
PiperBill Svart 8.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2017 Ja det er puttesundbrua jeg mente. Kommer jeg ikke under den med en Baltic som er 3.5 meter over vannlinje? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Bigmac Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 Står H=10m på kartet. Går vel akkurat. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 Det står 10 meter høyde på navionics kartet, og Salt sier du kommer ikke under om du ikke er lavere enn 9,5 meter. Så med 3,5 over vannlinjen har du fortsatt endel å gå på.... jeg har seilbåt, så jeg gidder ikke prøve... Sitér dette innlegget Link to post
Princess V48 Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 Båten er bare 3 meter over vannlinja når du legger ned Vhf antenna. ? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 3 hours ago, Tore B said: Det er snakk om fisk ikke en fisker!!!!!! Og jeg kan berolige deg med at jeg har kontroll på andre sjøfarende. Det tror jeg helt sikkert, humor er en vanskelig disiplin Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 8.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2017 Men når blir det 9ms SV med mindre vi kommer rundt tidlig søndag. Skal blåse opp fra 12 tida. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Chilli Solbris Svart 8.September.2017 Del på Facebook Svart 8.September.2017 PiperBill skrev for 5 timer siden: Ja det er puttesundbrua jeg mente. Kommer jeg ikke under den med en Baltic som er 3.5 meter over vannlinje? Du kommer under med god margin! Og du kommer under bruene i Fredrikstad. Puttesund er 10 meter, i Fredrikstad er de 5,7 (Gangbrua) og 5,5 (Værste-brua). Skal du under i Mossesundet er det 4,5 meter. Så det er bare å peise i vei!!!! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
WGM Svart 9.September.2017 Del på Facebook Svart 9.September.2017 PiperBill skrev for 9 timer siden: Ja det er puttesundbrua jeg mente. Kommer jeg ikke under den med en Baltic som er 3.5 meter over vannlinje? Klart du gjør ! Det er bare noen som kødder med deg her i forsøk på å være morsomme. Har kjørt der selv uten problem og jeg stikker omtrent like høyt over vannflaten som du gjør. Under vannet også for den saks skyld . Vinden er heller ikke noe problem med den skuta - så Lykke Til og God Tur ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.