Jump to content

Rundt Strømtangen og inn til Hvalerporten i 8 - 10ms VNV

PiperBill

Recommended Posts

Gratulerer med ny båt. Med den burde 8-10 m/s gå greit.

Jeg vet ikke hva du mener med Hvalerporten. Men når jeg går sørover forbi Strømtangen i ruskevær går jeg helst rett inn retning Stokken for hjemme meg bak Hvalerøyene. Kommer raskest i le den veien.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

NilsPils skrev for 1 time siden:

Jeg vet ikke hva du mener med Hvalerporten. Men når jeg går sørover forbi Strømtangen i ruskevær går jeg helst rett inn retning Stokken for hjemme meg bak Hvalerøyene. 

Tipper han tenker på Puttesundet? 

"Bak Hvalerøyene" er vel forøvrig et begrep som ikke blir brukt her på Hvaler :giggle: 

"Hvalerporten" er vel et nytt uoffisielt navn på Puttesundbrua.
Du kommer ikke under den med Baltic-en, hvis den ikke er lavere enn ca 9 m.
For å komme videre mot Hvaler uten å gå på sørvestsida må du nord om Kjøkøy og så videre dit du har tenkt deg; nord for øyene eller gjennom sundene (Skjelsbusund eller Løperen)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

PiperBill skrev for 5 timer siden:

Ja det er puttesundbrua jeg mente. Kommer jeg ikke under den med en Baltic som er 3.5 meter over vannlinje?

putbro.png

Du kommer under med god margin! Og du kommer under bruene i Fredrikstad. Puttesund er 10 meter, i Fredrikstad er de 5,7 (Gangbrua) og 5,5 (Værste-brua). Skal du under i Mossesundet er det 4,5 meter. Så det er bare å peise i vei!!!!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

PiperBill skrev for 9 timer siden:

Ja det er puttesundbrua jeg mente. Kommer jeg ikke under den med en Baltic som er 3.5 meter over vannlinje?

Klart du gjør ! 

Det er bare noen som kødder med deg her i forsøk på å være morsomme.

Har kjørt der selv uten problem og jeg stikker omtrent like høyt over vannflaten som du gjør.

Under vannet også for den saks skyld .

Vinden er heller ikke noe problem med den skuta - så Lykke Til og God Tur ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...