Jump to content

Er det mulig å få tak i ny del? Comet Commander 31 ror

ThomasHalle

Recommended Posts

Nå kjenner ikke jeg inngående til Comet, men den produsenten eksisterer vel ikke lengre?

Jeg ville tippe at du enten må få noen til å sveise den delen du har, eller få laget en ny tilsvarende del.

På bruddflaten kan det se ut som støpegods? Det lar seg i så fall sveise med rette utstyret.

Det er vel heller ikke uoverkommelig å lage en ny slik fra et flattjern i samme tykkelse.

Redigert av adeneo (see edit history)

Rorarmer finnes jo å få kjøpt. Hvis du er heldig finner du en som passer. Ellers er jeg enig i at den der måtte være lett å lage.

Rorarm som brekker kan være svært kjedelig. Jeg ble utsatt for det samme for noen år siden og drev på et skjær og fikk most roret i tillegg. Jeg fikk båten reparert på Engelsviken Slipp på forsikringen. De satte på en ny rorarm som tydeligvis var hyllevare. Den var i bronse og virket ganske solid. I tillegg tok båtprodusenten ansvar og lagde en ny rorarm i stål etter min tegning. Den er todelt og mer komplisert enn den du trenger. Jeg valgte å montere den siste som er svært robust. Sånt må egentlig ikke ha lov til å skje . . !

Ellers ville jeg ikke engang vurdert å sveisereparere den som er brukket. Bruddflaten indikerer et svært sprøtt materiale, sannsynligvis støpejern, som ikke har tålt belastningen. Den blir neppe sterkere etter en reparasjon . . . .

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Som flere her har sagt, det er ikke vanskelig å lage en ny. Hvor i landet holder du til? Er sikkert noen her som kan hjelpe deg. (Jeg er en av dem, om jeg har overskudd og tid. Opptatt de nest 14 dagene). Har denne rorarmen vert modifisert? Vanligvis så skal sett skruene gi seg før rorarmen eller andre ting blir skadet. Har båten hydraulisk eller wire styring? Er jo greit å vite årsaken til at den har røket. For lang slaglengde i forhold til rorarm, grunnstøtning eller rett og slett tretthets brudd?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...