Jump to content

Askeladden klarte det igjen..C83


R.O

Recommended Posts

Har lest testen. Nå har ikke jeg hatt større påhenger enn 150, og den ble tung på rattet i fart, med trim. Lurte på å kjøpe servostyring, men båten ble solgt før jeg kom så langt. Er det virkelig vanlig at servostyring (power assist) ikke er standard på innstallasjoner av store (større enn, tja, si 175) påhengsmotorer? 

Ellers syns jeg det er rart at Askeladden påstår at Zipwake sannsynligvis ikke var ett satt opp/kalibrert. Merkelig å gi fra seg en båt til test, uten å forssikre seg om at alt viktig ombord virker. Zipwake burde kanskje hatt en sensor på rattaksel, eller helst på motoren, slik at systemet fungerer ved brå unnamanøver?

Link to post
Share on other sites

For meg virker det som enkelte forhandlere ikke har verdens beste innsikt i hva dem selger, for meg som er uerfaren så burde deg informeres om at power assist er et must, og forøvrig har jeg meg innsikt i båten jeg skal kjøpe enn hva forhandler har, ang test så lurer jeg på om dem har fått lånt båt sv forhandler som ikke har kalibrert.

Link to post
Share on other sites

Hvilken motor testet de? 350?

Jeg har Suzuki 300 på min C76, der er det ikke behov for noe servostyring. Er helt fin på rattet. 350 har en annen styring som gjør at den er mye tyngre, der bør du ha det. 

 

Zipwake systemet er fikset på C83 nå, så det skal utføres en ny test av den :)

Link to post
Share on other sites

Ja, snakket med forhandler tidligere idag, da kunne han fortelle at zipwake var tatt hand om, ang power assist så var det en opsjon som ikke var på lista da jeg kjøpte båten, men nå er den der, neppe tilfeldig at journalisten skriver at båten er svært tung på rattet, Askeladden har også funnet ut av det å tilføyd det som ekstrautstyr.

 

jeg sa til forhandler at 30 tusen var en betydelig ekstrakostnad som jeg ikke har tatt høyde for, så får høre på mandag hva dem finner ut, power assist må jeg vertfall ha?

Link to post
Share on other sites

30k er vel pris ut fra forhandler? Det koster jo ikke så mye for dem.. En ny kunde, som har kjøpt helt ny båt, de bør jo kunne strekke seg litt for at du skal bli fornøyd, syns nå jeg da.. Har jobbet i detaljhandelen før, med varer som koster betydelig mindre, og vi la oss virkelig i selen ofte, for å gjøre knden fornøyd. Noen av våre beste tilbakevendende kunder kom nok tilbake på grunn av at de visste at vi stod på for dem..

Så å gi deg varen for selvkost, og spandere en time eller to, kan da ikke være umulig.

Link to post
Share on other sites

Det er jeg faktisk helt enig i, jeg har kjøpt en båt usett, jeg ringte å ba om tilbud å skrev kontrakt på en og samme dag, så skulle tro jeg er en forhandlers drøm sånn sett, så skulle absolutt tro det kan være verdt å gi det lille ekstra som du sier.

 

et lite søk på nett fortalte meg at dette power assist systemet koster rundt 20 tusen å handle på nett, så en forhandler har absolutt mye å gå i henhold til pris, skulle jeg mot formodning bli flådd på dette blir jeg litt skuffa da jeg ellers har forsynt meg grovt fra ekstraustyrslista dems.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Z8 og har sett på c83. Båtene er helt lik under dekk, men er litt forskjellig i cockpiten. Fine detaljer og jeg likte c83 godt. Lurte litt på å bytte ut min Z8 med en ny c83. Men jeg slo det midlertidig fra meg når jeg tok opp kalesjen på c83. Jeg med mine 180 cm måtte gå med bøyd hode hele tiden, og det irriterer. Ikke mange cm som skulle til for å kunne gått oppreist. Synes det er underlig at når Askeladden lager en ny båt så har de ikke tenkt på dette. Kun 15 cm opp med kalesjen så hadde den vært perfekt og passet de fleste normalt høye personer. Min Z8 har modifisert kalesje med 190 cm ståhøyde overalt. Holder meg til den foreløpig så håper jeg c83 får en høyere kalesje etterhvert

Redigert av paso (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Kalle Well skrev for 17 timer siden:

Grattis! Fine båter!

Jeg monterte noen bauglys på den i fjor. Utrolig kjekt å ha når det er mørkt! Kan anbefale deg det dersom du kjører når det er litt mørkt utpå og du skal legge inntil/orientere deg ?

Her i nord er det jo lyst hele døgnet på vår og sommer, så behovet for lys er minimalt, litt synd egentlig, mye flott belysning innvendig som sikkert gjør mørke kvelder litt ekstra flott:-)

Link to post
Share on other sites

Her i Bergen er det ikke sånn :) Siden Askeladden ikke klarte å lage lys i kalesjen på C76, har jeg fått tak i 3 stk ledlister. En til hver bøyle. Leverte kalesjen inn og fikk sydd lommer til dette. Skal snart hive den utpå så skal montere den da. Lysene er dimmbare, og styres med fjernkontroll :)

Link to post
Share on other sites

Tok mange telefoner til Askeladden akkorat rundt det, det ble sagt at den ikke var nevneverdig tung på rattet, så vi fant ut at jeg skulle prøve en sesong uten servo,  men fant fort ut at det er must, det er vel mest tungt når man skal manøvrere hardt i høy fart, jeg monterer det sikkert til neste sesong?

Link to post
Share on other sites

Kan hende du venner deg til det etterhvert. Jeg gikk fra å kunne snurre rattet på Wellcraften jeg hadde, med en finger, til faktisk måtte ta i litt. Var veldig uvant, men synes det er mye bedre med litt motstand enn at rattet går rundt omtrent av seg selv ?

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
paso skrev On 11.3.2018 at 21.52:

Jeg har en Z8 og har sett på c83. Båtene er helt lik under dekk, men er litt forskjellig i cockpiten. Fine detaljer og jeg likte c83 godt. Lurte litt på å bytte ut min Z8 med en ny c83. Men jeg slo det midlertidig fra meg når jeg tok opp kalesjen på c83. Jeg med mine 180 cm måtte gå med bøyd hode hele tiden, og det irriterer. Ikke mange cm som skulle til for å kunne gått oppreist. Synes det er underlig at når Askeladden lager en ny båt så har de ikke tenkt på dette. Kun 15 cm opp med kalesjen så hadde den vært perfekt og passet de fleste normalt høye personer. Min Z8 har modifisert kalesje med 190 cm ståhøyde overalt. Holder meg til den foreløpig så håper jeg c83 får en høyere kalesje etterhvert

Hva skjedde med z-top kalesje systemet? Var det ikke noe suksess? Virket jo veldig praktisk da.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...