Jump to content

Askeladden klarte det igjen..C83


R.O

Recommended Posts

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

nei fan, skal det være en stang der?...hehe, joda stanga var på den, sleit med å få en ring med 2 personer i plan, den bare pløyde i havet, ga litt ekstra på og stanga bøyde seg, eller feste til stanga blir vel mer rett, stanga ble skutt 20 meter bakover å traff nesten folket i ringen, ingen garanti ifølge forhandler, kan ta det av å få det bøyd tilbake å sveisa skikkelig for null kroner, men burde absolutt vært en sikkerhetspinne på stanga slik at den vertfall blir sittende fast om det skulle skje igjen.

Link to post
Share on other sites

Har "vanlig" vannskistang på min Askeladden C75. Bedre patent enn C83, men åpenbart for svakt stål. Ser den bøyer seg ved for tung belastning, dvs. litt tyngre tuber. Vurderer å kutte hele vannskistangen, og gå tilbake til v-tau som festes i puller på begge sider bak.

Link to post
Share on other sites

Skal rette feste å få det sveisa opp igjen,  vil det skal se ordentlig ut, båten er jo tross alt ny, slik det er nå kan jeg ikke senke tealuka fremfor motoren, blir nok hanefot på meg ja, synd på en slik gjennomført båt at en enkel sak som vannskifeste er vanskelig å få til, er vel mye mer på den båten som er mer komplisert enn det.

Link to post
Share on other sites

Jeg har DF350 på min C76. Jeg fikk den levert uten PowerAssist, men kan få både det og vannskikrok montert nå. Jeg er egentlig usikker på behovet for PowerAssist, og hadde vel konkludert med at den ikke trengs. 

 

Det var leit med vannskikroken, men takk for bildene og innleggene, det var nyttig. Ser den til C76 skal tåle en person på 90kg, det er kanskje ikke all verden.

Redigert av PerUlv (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...