Jump to content

Antall vimpler i omløp


Whistler

Recommended Posts

Totalt er det nå solgt 268 vimpler.

<{POST_SNAPBACK}>

Hm - jeg har tilgode å se en eneste annen enn den som vaier i vimpelstanga på Bitteliten III.

Bilde

Jeg så ikke en eneste vimpel på vår Bohuslän tur i år. rem så jeg ikke - men jeg lurer på om jeg passerte GeirFrode på vei ut av Værlebukta i dag - men jeg så ingen vimpel. Men jeg var jo ikke på Horten treffet da.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

men jeg lurer på om jeg passerte GeirFrode på vei ut av Værlebukta i dag - men jeg så ingen vimpel.

<{POST_SNAPBACK}>

:nonod: Det var nok ikke meg. Og jeg har vimpelen på plass. :smiley: Min "Isabella" er forøvrig veldig lett gjenkjennelig. Var riktignok ute en veldig kort tur i går kveld, men det var bare en test-tur så vidt utenfor båthavna i Mossesundet.
Link to post
Share on other sites

Har så langt bare sett en i tillegg til min egen. Den resulterte i en koselig prat med "BK".

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Et spørsmål litt på siden; den fine trebåten på bildet like ovenfor    -    er det også "en av våre"?

<{POST_SNAPBACK}>

Heisan, dersom du mener den med teakdekket, så er det nok min ja :wink:

 

Når det gjelder observering av vimpler, har jeg nå tre uker bak meg på sjøen, hastig innom nettstedet nå, for å feriere videre.

 

Jeg har gleden av å ha møtt tilsammen 3 båter med "ekte" vimpler. Noget lite det, men med Ingars tall ovenfor, kanskje ikke så galt allikevel ?

Link to post
Share on other sites

men med Ingars tall ovenfor, kanskje ikke så galt allikevel ?

Anslaget på antall småbåter i Norge varierer mellom 4 og 5-hundretusen.

Om vi antar at rundt 250 vimpler er i bruk må altså 1600-2000 båter være samlet for at man skal se en vimpel.

 

Vi har vurdert å lage klistremerker som et alternativ, hvis noen har forslag til leverandør hører vi gjerne om det.

Dette er tenkt å inkludere ett felt hvor man kan skrive sitt telefonnummer. (Forslag fra Dilla.. :smiley: )

Link to post
Share on other sites

Anslaget på antall småbåter i Norge varierer mellom 4 og 5-hundretusen.

Om vi antar at rundt 250 vimpler er i bruk må altså 1600-2000 båter være samlet for at man skal se en vimpel.

 

Vi har vurdert å lage klistremerker som et alternativ, hvis noen har forslag til leverandør hører vi gjerne om det.

Dette er tenkt å inkludere ett felt hvor man kan skrive sitt telefonnummer. (Forslag fra Dilla.. :smiley: )

<{POST_SNAPBACK}>

 

Godt forslag. Tror dette bør være noe større enn KNBFs sitt.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Heisan, dersom du mener den med teakdekket, så er det nok min ja  :wink:

Ja, jeg mente den fineste og mest iøyenfallende :wink:

 

... og jeg innrømmer gjerne at min første tanke var at det måtte være PERLEN, selv om jeg bare hadde sett det lille avatarfotoet. Har du en hjemmeside hvor vi kan få nyte flere bilder av herligheten?

 

Når det gjelder vimpelføring så innrømmer jeg gjerne mitt brøde, men satser på at POSEIDON skal være så lett kjennelig far alle med skippersyn at det strengt tatt er unøvendig.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder vimpelføring så innrømmer jeg gjerne mitt brøde, men satser på at POSEIDON skal være så lett kjennelig far alle med skippersyn at det strengt tatt er unøvendig.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi her kjenner deg jo på god avstand (lenge før vimpelen ville gjøre noen jobb :lol: ) men det kunne jo være greit om også andre kunne se at du er "en av oss" (Båtplassenreklame).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...