janet Startet 18.September.2017 Del på Facebook Startet 18.September.2017 (redigert) Noen som kjenner til denne? https://www.maritim.no/filter-for-lensepumpe-matro#.Wb9HnNFx1PY Den kalles filter for lensepumpe, men er dette egentlig en inline strainer? Om den er for lensepumpe, så antar jeg at det er åpning for vann i den runde siden man ikke ser på bildet, og så kopler man 1 eller 2 pumper (etter behov) til stussene. Om flaten man ikke ser er tett - bare for montering på skott eller lignende - så får man jo ikke filteret mellom lensevannet og lensepumpen. og da er det vel en sk inline strainer. (har en blanding av Rule og TMC lensepumper, det er for mye vann igjen i bunnen (etter min smak) når de slutter å suge ordentlig, om saken på bildet har vanninntak i den siden man ikke ser så kunne den være en løsning - kombinert med en vanlig pumpe) Redigert 18.September.2017 av janet (see edit history) Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Lazyjack Svart 18.September.2017 Del på Facebook Svart 18.September.2017 Inline strainer, vann inn og vann ut. Demonterbar for rensing. Vanlig brukt på lensepumpe for dusj. Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 18.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2017 (redigert) Lazyjack skrev 1 time siden: Inline strainer, vann inn og vann ut. Demonterbar for rensing. Vanlig brukt på lensepumpe for dusj. takk mistenkte det, kjøpes ikke. lyt sjå etter en annen løsning på restvannet når Rule(e?r) og TMC(er) begynner å slurpe har satt den der proppet-slange med hull i ideen din på varming på bakplaten, mulig en variant der kombinert med en vanlig mini pumpe uten nivåbryter trenger ikke strainer egentlig, det er ikke grisevann i båten, men noenlunde "rent" regnvann ''''''' har lekt litt med ideen om å installere en helt vanlig lensepumpe men mini-mini og så tape igjen eller smelte gummi over det meste av den vanlige straineren lensepumper har nederst, bare la det stå igjen 2-3 mm for å suge opp restene (det kjipe er at båten har 6 rom der det samles vann (konstruksjonen er slik for denne typen) og 6 mini pumper i tillegg til 6 solide pumper er litt høl i hue) Redigert 18.September.2017 av janet ettertanke (see edit history) Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Lazyjack Svart 18.September.2017 Del på Facebook Svart 18.September.2017 (redigert) Er det ikke mulig å borre hull mellom seksjonene, så langt ned mot bunnen du kommer? Jeg har gjort det i min båt , tredd inn en slangestump i hvert hull og forseglet rundt slangestumpen med Sikafleks. Dermed kan vannet renne fritt mellom seksjonene og samles i den seksjonen som ligger dypest og hvor lensepumpa er plassert. Redigert 18.September.2017 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 18.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2017 det er tre seksjoner på venstre side og 3 på høyre side å lage hull mellom høyre og venstre side er ikke tilrådelig å lage hull mellom forre seksjoner og midtre seksjoner er ikke mulig å lage hull mellom midtre seksjoner og aktre seksjoner kan gjøres, har snakket med 4 båtbyggere som bygger slike båter om dette, de får heftig flakkende blikk og frysninger på ryggen hver gang jeg nevner slike hull (fra midtre seksjoner til aktre seksjoner er det nedoverbakke, så vann vil renne) (den dypeste seksjonen er den forre, fra aktre og midtre seksjoner til denne er det oppoverbakke, så vann vil ikke renne) 6 nivåbrytere og 6 pumper plager meg ikke så mye lenger, men skulle gjerne hatt ut mesteparten av restvannet når vanlige pumper begynner å slurpe (den første pumpeinstallasjonen min var noe i retning av fri flyt som du skissserer, en liten pumpe i forre seksjon (denne er dyp og rommer MYE vann) som pumper vannet opp i midtre seksjon, en liten pumpe i midtre seksjon som pumper vannet over et spant og til aktre seksjon kom etterhvert til at dette var bare tull, lensevann bør overbord så snart som mulig, ikke lures rundt i båten for senere å bli pumpet med de store aktre lensepumpene, monterte derfor skikkelige lensepumper foran og lagde skroggjennomføringer for å få vannet ut) Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.