jupiter40 Startet 18.September.2017 Del på Facebook Startet 18.September.2017 Har en relativt ny webasto evo 5500 som i det siste har blitt litt vanskelig , den starter og varmer i en kort periode også får jeg feilmelding 02 (flammeavbrudd), noen som har vært borti samme problem og evt hva som bør gjøres ? Sitér dette innlegget Link to post
Kraftsjark Svart 18.September.2017 Del på Facebook Svart 18.September.2017 Jeg har en Air Top 2000 som gjorde det samme. Veldig irriterende. Men jeg tømte tanken for diesel og erstattet den med fritidsparafin. Da forsvant feilkode 2, og alt var vel. Brant lenge og varmet godt. Jeg har i ettertid fått feilkode 5, noe jeg antar skyldes flammesensoren. Skal se på denne til helgen, må bare få nye pakninger først. Tror ikke flammesensoren er tilsotet pga parafinen, denne brenner jo meget rent. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.September.2017 Del på Facebook Svart 18.September.2017 Symptomene du beskriver tyder på at flammevakta ikke ser at det brenner. Det kan være at flammevakta ender er defekt, eller rett og slett sotet, slik at den ikke "skjønner" at flammen har tent. Dieseltilførselen blir da stoppet av sikkerhetsgrunner. Bare et forslag, men hos meg skjedde ivhvertfall det. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
jupiter40 Svart 18.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2017 er det lett å komme til å få renset denne flammevakta ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.September.2017 Del på Facebook Svart 18.September.2017 Det kommer jo litt an på hvordan varmeren din er montert. På min så må jeg ta ut varmeren, men da er det fort gjort å plukke ut flammevakta. Den sitter på toppen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
jupiter40 Svart 18.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2017 har du samme type varmer ?? hvordan ser denne flammevakta ut ? eller ser jeg det når jeg plukker den ut ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.September.2017 Del på Facebook Svart 18.September.2017 Nei, jeg har en mye eldre varmer. Aner ikke om flammevakta di er lik. Den lange er fra varmeren min. Her er litt om felisøking Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
jupiter40 Svart 18.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2017 tusen takk for hjelpen , skal sjekke denne ut Sitér dette innlegget Link to post
jupiter40 Svart 19.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2017 takk for hjelpen , skrudde webastoen ifra hverandre idag og delte den , på min er brennkammer og flammevakt en og samme del , det lå en del sot i denne , fikk grort det rent ved å skrape og støvsuge. fikk montert den sammen igjen og varmeren er som ny :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.