PiperBill Startet 22.September.2017 Link til dette innlegget Startet 22.September.2017 Vetus DT67. Da jeg startet motoren i dag la jeg merke til at det kom ingen gjennomstrømning av vann i sjøvannsfilteret. Det er en del rusk i filteret men jeg tror ikke den er helt tett. Jeg får ikke av lokket. Den sitter dønn fast. Jeg måtte sjekke impelleren får se om den var i orden. Den så ok ut men jeg bytta den likevel. Fortsatt ingen vann å se i sjøvannsfilter men jeg synes jeg hører motoren kaster vann ut med eksosen. «Jeg ikke forstår» J Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Komodo Svart 22.September.2017 Link til dette innlegget Svart 22.September.2017 Hvis du ikke ser sirkulasjon i filteret kommer det garantert ikke vann ut eksosen heller. Det er nok bare eksosgasstrykket som blåser i vannet og lurer deg litt. Jeg har forøvrig samme filter, og har også erfart at lokket kan være litt hardt å få av. Rigg deg til med en rem eller noe ala en oljefiltertang slik at du får holdt igjen på filteret og skrudd på lokket samtidig. Det sitter en O-ring under lokket, og hvis den har vært helt tørr (fettfri) ved montering kan den suge seg litt fast. Tipper du har fått et fremmedlegeme i sila på inntaket. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Sjeldenutpå Svart 23.September.2017 Link til dette innlegget Svart 23.September.2017 Opplever ofte at eg ikkje kan sjå bevegelse i sjøvannsfilter på tomgang. Vist vatnet er klårt og all luft er ute så er det lett å bli lurt. Men vist du har litt rusk i filteret så burde du kanskje sett bevegelse i rusket. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mannenigata Svart 23.September.2017 Link til dette innlegget Svart 23.September.2017 Har samme motor og filter i min baltic. Har flere ganger vært i tvil om det kommer vann gjennom filteret. Men det er ikke synlig når motoren går. Om du starter motoren slik at du kan se filtere fra det er tomt så ser du at det strømmer vann og går over til å ikke kunne se at det er bevegelse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.