Jump to content

mercury EFI 60 hk, byttet girolje, men likte ikkje fargen


peterka

Recommended Posts

Målet er å slippe å bytte desse simringene. Eg har byttet girolje og pakninger på skruene og viss det er lite vann i olje så kanskje det som er problemet alikevell.

 

og ein sesong til og det er galt med simringene og det kommer på nytt vann i giroljen så tåler vell girhuset det?

 

det er ingenher som trykktester undervasshuset. Det blir bare byttet simringene

Redigert av peterka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Uansett så er skifte av pakninger steg 1 i feilsøkingen, og kanskje den mest sannsynlige. Litt vann i oljen går sikkert bra men om det er noe som lekker så bør man finne ut av det. Sjansen for at lekkasjen øker ved bruk er kanskje ganske stor, eller for å si det på en annen måte - man vet ikke hvor det lekker så fortsatt bruk er vel heller å fraråde. 

Hvorfor ikke bare skifte pakningene og kjøre litt? 

 

Redigert

Vet ikke hvorfor du har som mål å prøve å slippe å bytte simringene? Er det nødvendig så er det nødvendig. Derfor prøver du først å skifte pakningene på skruene, kjører litt og tar opp og sjekker om det var disse som var årsaken. Om det da igjen er vann i oljen, så går man et steg videre i feilsøkingen. Verre er det ikke.

Redigert av Kjellg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er ikkje så enkelt å sjøsette igjen og for å slippe problem til neste år så vurderer eg å bare bytte simringene. Men så har eg høyrt at når girhuset skal opnast så må det gjøres med rå kraft og har lett for å øydelegge skjønnheten for utsjåande blant Anna. Eller stemmer ikkje dette?

Link to post
Share on other sites

Jag hadde byttet pakninger og olje, kjørt noen turer for så å sjekke oljen. Gearhuset tar ikke skade av det så lenge det ikke blir stående i månedsvis. 

Har en Mercury 10-15 Viking som får litt misfarvet gearolje etter 1 sesong, og det har vært sånn i 8 år nu uten problemer. Bytter pakninger og olje hver høst.

Redigert av tkb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Tenkte å ta denne saken opp igjen.

 

i fjor haust så vart alle pakninger byttet på båtmotoren. No har eg kjørt litt i sommaren igjen og her har dere resultatet på giroljen.

 

likte heller ikkje denne fargen. Kanskje giroljen har slik farge ved 4 turer på ein sommer.

 

viss det ikkje er pakningene kva kan det vere da?

 

kan impellerhuset vere utett?

BC41CCA0-76D7-49AF-BB2A-5D5D9935E12E.png

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...