Jump to content

Bytte ut gamle VDO instrumenter

joelle

Recommended Posts

dette bør du legge litt effort i å sjekke ut

så vidt jeg husker; Wema, FarIa og Kus instrumenter og givere er i all hovedsak kompatible.

VDO ha en del egenskaper som ikke matcher de over

sjekk motstandsområdet viser spenner over, sammenlignet med dine givere

utfordringen din er kanskje at du ikke vet motstands-spennet til giverne dine

V8 rules.

;-) båten er fra 1979 og det er original instrumenter i båten. 

Ska gjøre det jeg kan finne ut av dette, men jeg er sikker på at noen her inne har gått opp denne stien før meg. Derav grunn til mitt spørsmål.

Utfra ditt svar så kan det virke som at VDO har kjørt sitt eget løp, og dem andre store har standardisert seg litt mer.

• 5 måneder senere...

Løfter denne igjen. Jeg har forstått det sånn at de originale VP instrumentene er lagd av VDO - betyr det at det er "plug and play" å kjøpe nye VDO instrumenter og sette inn der de gamle Volvo Penta instrumentene stod? Eller må man evt bytte givere?

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

• 3 måneder senere...

Da er alle instrumenter bytta å det ser ut til at det meste fungerer som det skall.

utfordringen jeg har er diesel giver. Utfra spesifikasjon så opererer Kus og VDO med samme ohm, men giveren amok når jeg kjører.

det som er spesielt er at vannmåleren funker perfekt.

Jeg har tatt en video av det hele, men den går ikke å laste opp her.

så jeg må prøve å forklare.

giveren står på halv tank, og når motoren går så hopper viseren fra halv å oppover.

noen innspill på hva som kan gjøres, eller er det bare å bite i det sure epplet å kjøpe ny giver?

Da har jeg funnet ut av problemet med diesel måleren.

har lest flere tråder her inne med samme problem som jeg har, men ikke noe svar på hva som er orsak til at måleren løper amok.

VDO har to forskjellige givere. Stav giver går rett på wema og kus, men vippe giver skaper bare krøll. 

Skrudde ut giver, å jo da den va vippe giver. Kjøpte en ny stav giver og. Alt virket

Trondhl skrev On 2.10.2017 at 15.11:

Hei

Tok den jobben selv på min båt i år. Byttet ut de fleste gamle vdo instrumentene, men valgte å beholde drivstoff og vann. På de måtte jeg ev bytte tankgiver for å få til å funke. På disse valgte jeg i stedet en wema ring som nesten passet :smiley: ellers går Wema og Kus fint (olje, temp, turteller, volt).

IMG_1380.JPG

IMG_1492.JPG

Sier du her at det finnes en Chrome ringer som passer de gamle VDO instrumentene? Har du eventuelt link til de?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...