Gabi Startet 5.Oktober.2017 Del på Facebook Startet 5.Oktober.2017 Jeg målte temperatur under gange idag. Båten er en Scand Baltic 85 modell med en VP KAMD43P motor fra 99. Det var 15 grader ute og i marsjfart ble det 55 grader i motorrommet. Jeg har tidligere lest at det bør ca være maks 20grader over utetemperaturen. Så tydeligvis har jeg utfordring med for lite friskluft inn. Kan det skyldes tro at original motor var 160hk og at lufting egentlig var dimensjonert for det? Er løsningen å montere motorromsvifte som blåser friskluft inn? Kan jeg bruke Biltema sin eller er det noe annet som anbefales? Hva kan jeg forvente av temperaturreduksjon? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 5.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2017 Motorn din vil nok uansett overgå en vifte flere ganger når det gjelder og få luft inn så det vil være bedre og få flere inntak. Nede i motorrom og oppe. 55 grader er da ikke så varmt uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.