Tom Rør Svart 24.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Vi må gå videre i morgen allerede, så det markedet får vi ikke med oss. Havnen er fullbooket fra i morgen, da det visstnok kommer en armada med båter fra Danmark. Jeg hadde snakket med et firma vedr. polering av båten, men vi kom hit noe senere enn jeg trodde, samt at de ikke tok telefonen da jeg ringte i går, så den går fløyten. Jeg ser at vi godt kunne besøkt denne byen igjen, da den er kjmpefin. Ja, algeblomstringen er voldsom, og det frister ikke å bade akkurat. Jeg håper det lar seg gjøre å bade i Sopot, og at det ikke er like ille der. Det er voldsomt varmt her nå, og det er nesten uutholdelig ute. Vi har tenkt oss på museum nå, og det kan bli en varm affære. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 24.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Har du lyst på Biff i Sopot må du gå innom her. Ligger oppe i hovedgata. Sitér dette innlegget Link to post
Don Camillo Svart 24.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Hvis dere ønsker flere dager er det en liten marina rett ved som kanskje har plass til dere. Jeg hadde min båt der i ett år og det er halv pris i forhold til der dere ligger nå. Se rød ring på kartet, det er 3 min gåtur. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 24.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Gode tips???? Sitér dette innlegget Link to post
Don Camillo Svart 24.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Og restaurant Ritz som ligger rett over gaten for marinen er helt i toppsjiktet når det gjelder mat, drikke og service :-) Beste stedet i Gdansk! Hils til Paula Laguna fra Margrethe og Svein om dere velger å besøke den plassen. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 http://pakryss.se/rekordtidig-algblomning-frodas-i-varmen/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Don Camillo Svart 24.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Gunga Din skrev 18 minutter siden: http://pakryss.se/rekordtidig-algblomning-frodas-i-varmen/ Huff det ser ikke bra ut i det hele tatt. Husker kun noe "støv" på kanalene de siste årene, men det trodde jeg var pollen fra plantene langs elvene innover i landet. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Nei det var ikke noen algblommmimg da jeg har vart der........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tom Rør Svart 24.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Her vi ligger nå, er det som å ligge i en seng av salat. Helt grønt, og utenfor på sjøen er det sennepsgult. Vi badet i Hel, men der var det kun fragmenter av alger. Rundt spissen og vestover var det ingenting. Det er nok i bukta det er verst. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 24.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 (redigert) Gdansk lever så det holder. Vi har tatt det litt med ro i varmen, men vi fikk gått på WW ll museet. Det er utrolig hvor mye et land skulle lide under krigen. Viktigheten av et sånt museum skal ikke undervurderes. Man kan ikke besøke et sånt sted uten å bli berørt.Det var også et arrangement for politiet i byen, og det var rimelig høytidelig. Redigert 24.Juli.2018 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 Don Camillo skrev for 18 timer siden: Hvis dere ønsker flere dager er det en liten marina rett ved som kanskje har plass til dere. Jeg hadde min båt der i ett år og det er halv pris i forhold til der dere ligger nå. Se rød ring på kartet, det er 3 min gåtur. Vi er snart på vei, og lurer på om du kjenner til kvaliteten på dieselpusheren like utenfor broa? Snakket med en fra Sopot med en Windy Maestro, og han sa den var bra. Sitér dette innlegget Link to post
Don Camillo Svart 25.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 Hei, Jeg fyllte opp rundt 400 liter der før vi tok avgårde nordover i 2016. Hadde ingen problemer underveis og filtre var som normalt etter turen. Ser ut som de har stor omsetning. Hyggelige folk og til og med et lite "supermarked" på diesel lekteren. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 Don Camillo skrev for 2 timer siden: Hei, Jeg fyllte opp rundt 400 liter der før vi tok avgårde nordover i 2016. Hadde ingen problemer underveis og filtre var som normalt etter turen. Ser ut som de har stor omsetning. Hyggelige folk og til og med et lite "supermarked" på diesel lekteren. He he. Han sa velcome to the supermarket når jeg skulle betale. Hyggelige var dem alle tre. Fylte 600 liter, og da har vi ikle fylt siden Stralsund. Det kan ikke være så hakkande ille . :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 Vi ligger nå i Sopot, og dette er en havn dominert av motorbåter. Jeg mistenker at mange av dem ligger mest i havn, da de er i overkant skjeggete i vannlinja. Vi har kun luftet dyret på land, men det ser jo veldig flott ut. Vi tok lunsjen ytterst på piren, og det var helt supert. Ble torsk på meg og laks på mor. Absolutt verdt hver zloty? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 25.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 (redigert) Sopot er en skikkelig turistmagnet, og jeg sitter med en følelse av at halvparten er Svenske eller Norske. Dagen i dag har bare gått med til å slappe av og kikke oss rundt. Vi tok tipset til leopard, men jeg tok svineknoke, og mor tok biff. Biffen var bra og det samme var knoka. Unger på seilskole Lang pir Flott strand, men ikke til å bade på, da det er så mye alger Flott marina Mange flotte bygg Skjødesløs omgang med landstrømkabel Ditto Litt skjev i kantene Svineknoke kokt i øl Turisten Publikum på utekinoen Utekino på piren Redigert 25.Juli.2018 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2018 (redigert) Dagen i går var særdeles lugn. Jeg har vasket teak, og litt her og der, og er sånn tålelig fornøyd. Det man ikke skal glemme, er ar man faktisk er på ferie, og derfor ikke trenger å rekke noe. Galeon hadde en form for messe her, og de dro ut på prøveturer hele tiden. Ganske imponerende å se den største ab dem, en 64 foter leke seg i plan rett utfor moloen.vi hadde også premiere på mat i går, da vi spiste på Georgisk restaurant. God mat? Den fargen var et vågalt valg 64 foteren 50 og 46 bak "storingen" Byens kumlokk Ekte vare God mat Redigert 27.Juli.2018 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Don Camillo Svart 27.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2018 Hei, Om dere blir i Sopot flere dager så kan jeg anbefale en veldig bra fransk restaurant; Cyrano et Roxane. Den er eiet av en fransk mann som er gift i Polen og han serverer de nydeligste retter og viner til en ok pris. Vær oppmerksom på at han ikke serverer øl og brus, men kun vin og vann:-) Plassen ligger opp gågaten og under en jernbaneovergang og så første hus på høyre siden. Er dere heldige så passerer toget når dere sitter der og kan kjenne hele restauranten riste. Han liker veldig godt nordmenn så dere vil føle dere velkommen der. http://restaurant.cyrano-roxane.pl/en Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2018 (redigert) Vi gikk fra Sopot i morges, da vi må tenke på tiden vi bruker hjemover. Vi hadde tenkt å dra til Wladyslawowo, men det blåste en del, samt at det skulle øke utover dagen. Det gadd jeg ikke, så vi gikk inn til Hel. Det er ikke den verste plassen å være, så vi satser på roligere vær i morgen. Border patrol kom igjen i dag, og jeg fikk en lapp med vhf kanalen jeg skal kalle opp neste havn med. Dette skal vi visst gjøre før vi går inn inn i en ny havn, men det er rart se ikke har sagt det før. En bergenser ligger for anker mellom Sopot og Hel Border control En eller annen ulykke på andre siden av havna. Redigert 27.Juli.2018 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2018 (redigert) Hadde aldri border patrol ombord eller på kaj noen gang......de hadde sikkert ferie, da vi var der Hel er absolutt en plass man kan vare noen dager Redigert 27.Juli.2018 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tom Rør Svart 27.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2018 Helt enig Gunga ? Vi trenger også tips om hvilken eller hvilke havner på Bornholm vi bør besøke, eller ikke besøke :-) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2018 Generelt Østsiden Bornholm, Rønne på vestsiden er mer knyte fast og sove....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tom Rør Svart 27.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2018 Gunga Din skrev 41 minutter siden: Generelt Østsiden Bornholm, Rønne på vestsiden er mer knyte fast og sove....... Takker. Det er lett å gå på en smell når man ikke er kjent.? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2018 Alger i sjøvannsfiltrene? Det er viktig å sjekke filtrene innimellom. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 27.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2018 Sikker på at det ikke er grønne erter? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2018 (redigert) Flid skrev for 8 timer siden: Sikker på at det ikke er grønne erter? Det er kanskje russiske erter? Ikke langt unna vet du? Redigert 28.Juli.2018 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.