Spinnermann Startet 9.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2017 Hei, Jeg har en Optimax 90HK som har en defekt tiltmotor. Greit nok, det skal jeg få byttet om jeg kan få tiltet motoren opp. Jeg har åpnet ventilen i pumpen slik at oljen skal kunne flyte fritt, men motoren lar seg ikke rikke. Litt usikker på hvor mye kraft jeg kan bruke, men så langt sitter den bom fast i nedre posisjon. Båten står på henger og dette gjør at jeg heller ikke får flyttet båten. Forslag mottas med takk:-) Sitér dette innlegget Link to post
rippie Svart 9.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2017 Sjekk om armen som låser den i nedre posisjon ikke har rustet fast. Altså den som løsner når man går på skjær og hindrer at motoren går opp når man rygger. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2017 .. er ikke det normalt låst hydraulisk på motorer med power trim..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Spinnermann Svart 12.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2017 Takk for svar. I følge manualen skal det være nok å åpne pluggen som jeg antar holder trykket på oljen, står lite om andre ting. Får sjekke tegningen igjen å prøve. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.