Jump to content

Montere turbotrykk måler KAD300

mmosberg

Recommended Posts

I løpet av vinteren skal jeg montere turbotrykk målere på mine 2xKAD300. Har tenkt å strekke slanger opp til instrumentene og sette inn klokker/instrumenter som kobles på slangene og laske meg på slangen som går fra innsugsmanifolden til ladeluftsensoren i EDC boksen.

MEN. Jeg har sett at på kabelstokken som ligger bak instrumentene så er det kontakter som er merket med gult Volvo klistermerke "Turbo". Er det noen som vet om disse kan brukes? Og hvaslags signal er det eventuelt i de ledningene? Det er uaktuelt å kjøpe originale Volvo instrumenter eller EDC display til tusenvis av kroner.

Hjelp mottas ?

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

• 1 år senere...
mmosberg skrev On 10.10.2017 at 16.17:

MEN. Jeg har sett at på kabelstokken som ligger bak instrumentene så er det kontakter som er merket med gult Volvo klistermerke "Turbo". Er det noen som vet om disse kan brukes? Og hvaslags signal er det eventuelt i de ledningene?

Er det ingen som vet noe om disse kontaktene på KAD300 ??

37GM skrev for 1 time siden:

De kontaktene har jeg også bak instrumentene på kad44 men ingen instrument. Kanskje det finnes orginal instrumenter som passer. Hmm. Det må Googles?

Jeg googlet og undersøkte litt, men fant ikke ut av noe om disse pluggene merket med Turbo. Endte opp med YDES-04 J1708 gateway som konverterer det gamle Volvo EDC språket til NMEA. Har alle motordata i kartplotteren.

Det glade Sørlandet!

2003 modell Windy Scirocco 32 HT “Rabagast”, Callsign: LD3800, MMSI: 257076050

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...