Pettern1972 Startet 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 22.Oktober.2017 Har fettsmurt pakkboks ombord, 50 mm aksel. Vurderer å bytte til oljefylt. Noen som vet hvor dette kan skaffes? Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Fjordgubbe Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Maritim og mange andre har dette på lager. Kvifor vil du bytte? Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 22.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Fjordgubbe skrev 2 minutter siden: Maritim og mange andre har dette på lager. Kvifor vil du bytte? Finner ikke til 50 mm aksel.... Er litt lei av drypping. Har skiftet talg, men sliter med å få den tett Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Fjordgubbe Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Ja, då skjønar eg, men hugs talgpakningar skal dryppe. Einaste ulempen i høve til oljesmurt etter mitt syn. Har olje no, men har hatt talgpakkningar tidlegare. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 22.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Har planer om å ha båten på vannet neste vinter, og da vil jeg gjerne slippe dryppingen..., Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Fjordgubbe Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Har du prøvd: West Mekan Produksjon AS, Nordfjordeid Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Pettern1972 skrev 33 minutter siden: Har planer om å ha båten på vannet neste vinter, og da vil jeg gjerne slippe dryppingen..., Hvis du pakker riktig skal den være tett når båten ligger, og dryppe litt når du kjører. Hvis du vil ha det helt tørt tror jeg kanskje volvokondomen er det letteste å få helt tett. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
båt 45 Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 sleipner Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 24.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 Sleipner har ikke til 50 mm. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Lars H. Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 (redigert) Har du sjekket West Mekan? De har pakkbokser for 50mm, om det er slik type du ønsker, får du sjekke selv De er svært hyggelige å ha med å gjøre, både på mail og telefon. En link til deres pakkbokser med fett og simmerringer her. Redigert 24.Oktober.2017 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
fs Svart 25.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2017 Noen som vet hvilken type olje som skal brukes på oljesmurt pakkboks? Vanlig 10/40 olje? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 25.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2017 fs skrev 1 time siden: Noen som vet hvilken type olje som skal brukes på oljesmurt pakkboks? Vanlig 10/40 olje? Vanlig motorolje 10/30 (40) olje i følge Sleipner. Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 25.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2017 vanlig pakkboks som er grease smurt og talgpakning er vel det beste, den skal dryppe 1-2 drypp i minuttet under gange og skal være helt tett når båten ikke er i bruk, dette vil tilsi at talgpakning er lagt inn i hylsa på rett måte, justeringsmutter på hylsa mot talgpakning er strammet til på rett måte, rett mengde med grease, derfor det drypper under gange er for og kjøle ned talgpakning Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.