Jump to content

Taukasse samler mye vann. Må støpe ny bunn.

PiperBill

Recommended Posts

Jeg har en tau/dregg kasse nedfelt helt fram ved baugen på min Baltic. Nede i kasse er det et dreneringshull for å slippe evt. vann som siger inn. Problemet er a bunnen heller bakover mens dreneringshullet er i motsatt enden slik at det samles ca. 5 liter vann i kassen som ikke renner ut.

Dette må jeg gjøre noe med og har tenkt gjennom flere alternativer. Det enkleste hadde vært å bruke en slags avrettningsmasse for å få bunnen vater og så støp opp noen lag med glassfiber og avslutter med to komp maling.   

Jeg vet ikke hva jeg bør bruke til avretting. Tenkte på avrettningsmasse som brukes på baderoms gulv eller noen epoksy lignende som kan blandes med fyllstoff. Trenger ca. 5 liter.

Tar gjerne imot råd.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Ask skrev for 8 timer siden:

Hei

Eg trur eg hadde slipt vekk topcoaten, plassert eit passeleg tilskåre stykke divinycell, plastra, og hatt på ny topcoat.

Ask

Jeg har målt opp til denne løsningen også. Trenger bare 66x66 cm med 50mm plate. Jeg har ikke funnet Divinycell i så små dimensjoner. Da lurer jeg på om jeg kan bruke isoplater slik som det legges under betonggulv. Tror de er av polystyren men kanskje de bare smelter når jeg støper opp på?

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Ja, men ikke bruk isopor, bruk XPS. Den er lett å forme til med kniv, og smuldrer ikke opp som isopor. Den er også så solid i seg selv at du ikke trenger så veldig mange lag med støp. I et lite rom som dette er det dessuten en fordel med epoxy, da slipper du styrengassingen.

http://frithjofpaulsen.no/produkt-detaljer/jackofoam-xps/ 

https://www.byggmax.no/isolasjon/skumplast/xps300-p16474

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...