PiperBill Startet 25.Oktober.2017 Del på Facebook Startet 25.Oktober.2017 Jeg har en tau/dregg kasse nedfelt helt fram ved baugen på min Baltic. Nede i kasse er det et dreneringshull for å slippe evt. vann som siger inn. Problemet er a bunnen heller bakover mens dreneringshullet er i motsatt enden slik at det samles ca. 5 liter vann i kassen som ikke renner ut. Dette må jeg gjøre noe med og har tenkt gjennom flere alternativer. Det enkleste hadde vært å bruke en slags avrettningsmasse for å få bunnen vater og så støp opp noen lag med glassfiber og avslutter med to komp maling. Jeg vet ikke hva jeg bør bruke til avretting. Tenkte på avrettningsmasse som brukes på baderoms gulv eller noen epoksy lignende som kan blandes med fyllstoff. Trenger ca. 5 liter. Tar gjerne imot råd. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2017 Går dreneringshullet rett ut eller via slange? Dersom det er via slange og det er tilkomst under kassen så kan du kanskje lage eit ekstra hull i bakkant og grene innpå slangen. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
PiperBill Svart 26.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2017 Bra tips men nei det går rett ut. Ikke mulig å lage hull i bakkant. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
index Svart 26.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2017 Da ville jeg prøvd flytbetong. Sement basert, ikke gips basert. Sistnevnte tåler ikke vann... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ask Svart 26.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2017 Hei Eg trur eg hadde slipt vekk topcoaten, plassert eit passeleg tilskåre stykke divinycell, plastra, og hatt på ny topcoat. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2017 Enig med Ask. Då kan du leggja rikeleg fall mot dreneringshål. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
PiperBill Svart 26.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2017 Ask skrev for 8 timer siden: Hei Eg trur eg hadde slipt vekk topcoaten, plassert eit passeleg tilskåre stykke divinycell, plastra, og hatt på ny topcoat. Ask Jeg har målt opp til denne løsningen også. Trenger bare 66x66 cm med 50mm plate. Jeg har ikke funnet Divinycell i så små dimensjoner. Da lurer jeg på om jeg kan bruke isoplater slik som det legges under betonggulv. Tror de er av polystyren men kanskje de bare smelter når jeg støper opp på? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Jens_P Svart 26.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2017 Bruk epoxy i stedet for polyester. Da kan du bruke isopor. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Komodo Svart 26.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2017 Ja, men ikke bruk isopor, bruk XPS. Den er lett å forme til med kniv, og smuldrer ikke opp som isopor. Den er også så solid i seg selv at du ikke trenger så veldig mange lag med støp. I et lite rom som dette er det dessuten en fordel med epoxy, da slipper du styrengassingen. http://frithjofpaulsen.no/produkt-detaljer/jackofoam-xps/ https://www.byggmax.no/isolasjon/skumplast/xps300-p16474 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
PiperBill Svart 27.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2017 Takk.. det var jackofoam jeg tenkte på. Ta en tur på Maxbo i morgen. :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Ask Svart 27.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2017 Hei Du treng sjølvsagt ikkje slipa heile bptnen, men berre flatene du skal støypa mot. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.