John_Kr Startet 26.Oktober.2017 Del på Facebook Startet 26.Oktober.2017 Hei Oppdager at Evinrude G2 motoren leveres med 2 forskjelllige motorfester. Slik jeg oppfatter det så leveres G2 motoren med følgende motorfester; Vanlig tradisjonell motorfeste med f.eks SeaStar styringssystem. Helt nytt feste med innebygget styringssystem og trimaktuatorene. Hva er fordel kontra bakdel? Prisforskjell ca kr.10 000,- hvor gamle er billigst. Fordel med nye feste, er at alle tilkoblinger og slanger går i et felles rør og at alt trimaktuatorer er ute av vannet. Bakdel, noe tyngere motor, 30-60kg Er det noen som kjenner G2 motoren som eventuelt kan komme med en anbefaling? Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Bergsholmen Svart 26.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2017 Søkte litt på nettet, men fant bare den eine (nye integrerte) Har ikke erfaring med Evinrude sin, men har selv Verado med tilsvarende system (servostyring, men ikke så integrert i motoren). Og servostyringen kommer du til å like, herlig med fingerlett styring uansett fart osv. Min konklusjon er at eg hadde ikke vert i tvil og gått for den integrerte. Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
John_Kr Svart 26.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2017 (redigert) Legger ved 2 bilder, en av hver motorfestemodell. Redigert 26.Oktober.2017 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Gullfisk Svart 26.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2017 Du får en mye ryddigere installasjon med integrert styring, og så slipper du å ha trimsylinderen i vannet når motor er oppe vel?. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 26.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2017 Enig... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Bergsholmen Svart 26.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2017 Og finere/bedre/behageligere styring.. Vil og tro at annenhåndsverdien er høyere på den integrerte (men du planlegger jo ikke å selge før en har fått den levert?) Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
Gullfisk Svart 27.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2017 Og så ser den jo kulere ut Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 27.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2017 Jeg synes hele konstruksjonen med innebyggd/interegrert styring og tilt mekanisme er genialt! Jeg synes det er rart at ikke andre produsenter gjør et samme! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
John_Kr Svart 27.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2017 (redigert) Det er standard på 200 HO motoren og oppover til 300. Jeg har bestilt 150 HO, her er det valgfritt, men de har satset på at de aller fleste velger gammelt festeanordning. Spørs om jeg eventuelt må spesialbestille motoren og eventuelt bytte ut styresystemet i båten, den kommer jo ferdig rigge ift gammelt opplegg ... hmmmm... Redigert 27.Oktober.2017 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Gullfisk Svart 27.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2017 Skal ikke bare hydraulikkslanger flyttes fra sylinder til inngang på servo? Eller tenker du på instrumentering? Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 27.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2017 (redigert) Ikke sikker på det jeg sier nå ... Dersom man velger SeaStar styring (gammelt opplegg) så har den en egen hydraulisk pumpe (deler av rattet). Velger jeg den med innebygget styring så har vel den en helt egen hydraulisk opplegg ved rattet med elektroniske innstilinger. Jeg vil nok anta at de hydrauliske slangene kan benyttes uabhengig av system. Lite info å finne om dette... I tillegg har det nye festet innebygget I-trim, dvs automatisk trim slik at den velger riktig og mest økonomisk posisjon. Redigert 27.Oktober.2017 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
andersb Svart 27.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2017 jeg er fornøyd med den integrerte, også i 60 knop, fra 70.75 ryktes det å ikke være like najs. I-trim greia er litt... meeh ;) Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 27.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2017 (redigert) Over 60 knop, wow, så fort går ikke min ... Har aldri prøvd I-trim, synes det er greit å kjøre trimmen manuelt, er ikke sikker på om automatikken virker helt ideelt. Kjenner du til om din båt er pre-rigget med styreenhet (hydraulisk pumpe i rattet) for integrert styring eller måtte dere bytte? Redigert 27.Oktober.2017 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
andersb Svart 27.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2017 Jeg byttet styrepumpe for å perfekt matche G2 enheten bak, mye også fordi den jeg hadde var lekk ;) spec på hva de forventer av volum er vel 2? 2,4 elns ligger ute på nett. forskjellen skal ikke være så stor, du kan programmere hvor mye servo effekt den skal ha i høy fart da også. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 28.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2017 Får vite at det er samme styrepumpe uavhengig av hvilket styresystem man velger, flaks ... :-) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 2.Desember.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Desember.2017 Da ble valget den nye type motorfeste, men motoren veier 15kg mere. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
John_Kr Svart 30.Mai.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2018 Det ble med Powerstyring, de har testet båten i dag og er svært positiv over resultatet. Testet med RX4 18". Henter båten i morgen. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
andk Svart 30.Mai.2018 Del på Facebook Svart 30.Mai.2018 Utrolig rå motor! Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 1.Juni.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2018 (redigert) Her er et bilde av båten med full tank, se vannlinja ... Vektproblemer var et tema, den flyter perfekt i vannet. Redigert 1.Juni.2018 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.