Jump to content

Problemer med tenning/startmotor yamaha 25 hk 1993 modell


Joey86

Recommended Posts

Hei
I sommer har båten funket helt fint. Før den store flommen på sørlandet ble batteriet tatt ut og byttet ut med et splitter nytt et. Da jeg kom bort til båten for å sjekke om alt virket så vridde jeg rundt tenningen for å sjekke at den elektriske starteren funket. Dette funket som helt normalt. Deretter kom det heftige regnværet. Når jeg for 2 dager siden skulle ut med båten så funket den elektriske starteren i 3 sekunder før den bare ble helt "død". Idag etter jobb var jeg borte og sjekket båten, og der var samme greiene. Har løsnet batteriet og har rengjort alle polene og koblingene ved batteriet.

En ting som kan være greit å nevne er at båten har styrekonsoll og håndspeed av typen "yamaha 703 remote control". Lurer på om det kan være noe galt med den, men har også en mistanke om at startmotor kan ha satt seg fast eller at det er rust på koblingene i motoren. Har sjekket ledningene som går fra håndspeeden og inn til motoren, samt ledningene fra + og - pol.

 

Håper at det finnes noen smarte yamaha folk her inne :D

 

Tusen takk for svar på forhånd!

 

Mvh Joey86

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...