Joey86 Startet 1.November.2017 Del på Facebook Startet 1.November.2017 Hei Da jeg skulle ut med båten idag, så hadde jeg problemer med å få startet den. Når jeg vrir på nøkkelen har jeg tenning,men når jeg setter den på "start" så skjedde det ingenting. MEN det rare var at jeg kunne starte den med snoren og da funket den helt normalt. Håper noen har vært borti dette før. Mvh joey86 Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 1.November.2017 Del på Facebook Svart 1.November.2017 Kanskje dårleg batteri. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
bellen Svart 1.November.2017 Del på Facebook Svart 1.November.2017 Startrele kansje? Sitér dette innlegget Link to post
Joey86 Svart 1.November.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2017 Det ble satt i helt nytt batteri på søndag. Idag målte jeg også med multimeter og det var nok av futt og spenning. Hvor er det startreleet sitter? Er det rett på siden av coilen? Hvis du har et bilde av hvor det sitter så hadde det vært knall ?. Har dere noen andre forslag til feil? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 1.November.2017 Del på Facebook Svart 1.November.2017 ehhhh.... hva slags motor????? Sitér dette innlegget Link to post
Joey86 Svart 1.November.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2017 Yamaha 25 hk 2 takter fra 1993? Kommentar fra moderator: Tittelen er redigert, var opprinnelig "Har tenning, men får ikke startet den med nøkkel ". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster. Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 1.November.2017 Del på Facebook Svart 1.November.2017 Følg den tykke pluss-kabelen fra batteriet så finner du det. Om det ikke klikker i releet ligger feilen enten i nøkkelen eller forbindelsen mellom denne og releet er dårlig. Mest vanlige årsak til slike problemer er dårlig kontakt. Sjekk også at fjernkontrollen står i fri, det kan være en bryter der som sikrer at man ikke starter med motor i gir. Sitér dette innlegget Link to post
Joey86 Svart 2.November.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.November.2017 Tusen takk for svar alle sammmen?. Fant heldigvis ut av det?. Da jeg fulgte + pol kabelen til startreleet så fikk jeg se ved en tilfeldighet at minus returen fra starter til batteri igjen hadde løsnet eller skrudd seg opp. Strammet denne til ordentlig og vipps så er godmotoren igang igjen??. Må alle dere båtfolk ha en knall dag videre,og så nærmer det seg farlig fort helg?? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 3.November.2017 Del på Facebook Svart 3.November.2017 Gi litt kontaktspray i låsen. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.