Jump to content

Lage støp mellom tank og en ramme. Hvilket materiale?

Torsen67

Recommended Posts

Hei

Uten å gå for dypt inn på dette, så er jeg ute etter et skummateriale som kan trekke til seg polyester/epoxy. Skummet må altså være mykt i utgangspunktet slik at det former seg før det herder. Noe ala liggeunderlag eller noe. Divinycell eller bonocell går altså ikke, og det må kunne la seg soake/la seg mette før det herder. Noen ideer?

Hei

Tanken vil veie ca 20kg full. Bensintank i stål. Skal ligge mot en slags ramme i stål. Disse to går ikke helt i mot hverandre form-messig.

Men, tanken vil ikke dette ut av rammen. Ved å lage ett støp med tanken som form mot rammen så vil dette bli bra. Nesten som sånt formskum man finner i pappesker når man har kjøpt elektronikk eller lignende.

Ett par fester med bolter vil i etterkant bli montert. Driver med noen andre rare prosjekter også, som ikke er båt-relatert,  så jeg vil uansett gjerne vite om noe sånt materiale finnes.

Jeg kan jo selvfølgelig spørre Stoff & Stil om de vet noe om dette.

Edited by Torsen67 (see edit history)