Jump to content

Fikk båten full av tyvegods i ., andre som har opplevd dette? (Bergensomr.)

Båt80

Recommended Posts

Hei.

Opplevde i dag noe veldig merkelig. Var sist nede i båten fredag i forrige uke, og sjekket at alt var greit da jeg skulle reise vekk for helgen.

Var nedom en tur i dag og skulle sjekke at alt var greit da det har regnet en del de siste dagene, samt jeg skulle ta hjem noen puter.

Da jeg kom ned reagerte jeg på at båten lå litt mer på siden en normalt ( Har tom vanntank på ene siden og full dieseltank på andre side ) går så videre bort til båten og ser at glidelåsen på kalesjen står litt åpen, ca 30 cm.  

Da jeg åpnet og kalesjen ser jeg at båten er stappfull med ting. Først forstår jeg ingenting, så slår det meg, dette er tyvegods. Verdier for flere 10.000 vis av kroner. Ikke båtrealiterte ting men alt ifra Kapp og gjæresag,sirkelkutter,bajonettsager, spiker pistoler osv. 

Politiet kom til stedet og tok bilder og tok med seg tingene( vi fylte 2 biler, en stv og en suv) Det som bekymret meg mest var at de sa at når de gjør dette, så er det for og ta med seg alle ting + båt. 

Noen som noen gang har opplevd lignende? Dette er i Bergens området.

20171116_145630.jpg

20171116_151829.jpg

20171116_151827.jpg

Kommentar fra moderator:
Tittelen er redigert, var opprinnelig "Innbrudd?". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster.
Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.

Gikk vel litt fort i svingene angående emnetittel i går, lang dag med mye styr. 

Politiet sa ingenting om og overvåke båten. De burde heller gjort det fremfor og ta med seg tingene, men det står vel på ressurser. Båten ble lenket fast med en ganske kraftig kjetting og en meget solid hengelås. Må også få sett på andre løsninger som gjør at de ikke får start på den eller at de kommer tilbake til min båt.

Veldig rart at de har akkurat valgt min båt då jeg er stadig vekk ute og ser til den. Ligger Mangen båter i samme bukt som jeg har min liggende i.

Hvilken type router er det DCS-935L kameraet ditt er koblet opp mot? Jeg har samme kamera, men det har ikke latt seg koble opp mot en Huawi mobil minirouter. Mot andre routere, feks. en NetGear hjemmerouter og en NetGear mobil minirouter, går det bra.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Be politiet om noen slike plast sperrebånd som du kan ha på båten, så forstår nok kjeltringene at det ikke er noe mer å hente.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...