Henrik Sommerset Startet 19.November.2017 Link til dette innlegget Startet 19.November.2017 (redigert) Hei, skal trimme min mercury 10hk 1986 mod. Har hørt at man må fjerne no greier slik at gasswaieren blir dratt helt ut. Det eneste jeg finner er en skrue som sitter på en dings som går frem og tilbake når man gasser på speeden. Er dette luftinntaket til forgasseren eller noe sånt? Hvis man skrur på denne skruen så går den dingsen litt lengre enn det den gjør når den er skrudd igjen, er det dette jeg må gjøre for å trimme den? Hvor mange hk vil den i såfall da yte? Redigert 19.November.2017 av Henrik Sommerset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 19.November.2017 Link til dette innlegget Svart 19.November.2017 På min 10 hester var det en plate mellom forgasser og motor som skulle fjernes, Da ble den original, dvs 15 hk. Platen gjorde innsuget mindre Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 20.November.2017 Link til dette innlegget Svart 20.November.2017 Hvis det er noe som fjernes eller åpnes opp slik at du får mer luft inn i motoren, må du garantert også bytte dyse i forgasseren. Hvis ikke vil motoren gå for magert og den vil skjære seg relativt kjapt. Snakk med nærmeste Mercury-forhandler. De har gjerne god oversikt over hva som må gjøres og byttes. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Henrik Sommerset Svart 21.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.November.2017 Takk for svar! Det skal jeg gjøre:) Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 22.November.2017 Link til dette innlegget Svart 22.November.2017 On 19.11.2017 at 9:22 PM, Traale said: På min 10 hester var det en plate mellom forgasser og motor som skulle fjernes, Da ble den original, dvs 15 hk. Platen gjorde innsuget mindre On 20.11.2017 at 9:27 AM, Honduras said: Hvis det er noe som fjernes eller åpnes opp slik at du får mer luft inn i motoren, må du garantert også bytte dyse i forgasseren. Hvis ikke vil motoren gå for magert og den vil skjære seg relativt kjapt........... NOPE! Da vi kjøpte en Mercury Viking (10 Hk) i 1997 sa forhandler i Trondheim at strypeplaten bare begrenser hvor mye luft motoren klarer å suge inn i motoren og at den begrensede luftstrømmen også vil suge med seg mindre bensin gjennom forgasseren. De insisterte på at alle øvrige deler (også dyser i forgasser) var helt like på 10/Viking og 15-hesteren. Vi har i alle fall brukt vår Viking (med 15 Hk) hver sommer i 20 år nå uten at den har skjært seg :) Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Skrotnisse Svart 22.November.2017 Link til dette innlegget Svart 22.November.2017 Tror dere har rett begge to. Det er forskjell på 1986 modell og 1997 modell i denne sammenheng... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.