Frode_S Posted November 20, 2017 Share Posted November 20, 2017 Hei, jeg har kjøpt ny båt for 2018 og sitter og leser i manualen (lastet ned fra nettet) for å gjøre meg så kjent med båten som mulig. Jeg har ikke fått medfølgende manual m/koblingskjema da dette dukker opp sammen med båten. Håper noen her kan hjelpe til med en, sikkert enkel avklaring - hva er froskjellem mellom "Service" og "Aux" bryteren. Båten er en Flipper 760 DC m/baupropell og dobbelt batterisystem. mvh Frode Quote Link to post
MajorAndy Posted November 20, 2017 Share Posted November 20, 2017 Normalt vil det være sådan, at tunge forbrugere som fx bovpropel kører via "AUX"-afbryderen mens almindeligt forbrug, lys, køleskab mv kører over service. Quote Link to post
Frode_S Posted November 20, 2017 Author Share Posted November 20, 2017 Takker for svar MajorAndy! Makes sense, men alltid godt å få inspill fra andre når man er usikker :-) Quote Link to post
Kyrholmen Posted November 20, 2017 Share Posted November 20, 2017 AUX står for "auxiliary equipment" og befatter i denne sammenhengen normalt, baugpropell, ankervinsj og annet utstyr som krever egen forsyning. Quote Link to post
Frode_S Posted November 20, 2017 Author Share Posted November 20, 2017 Takker for input gutta! Veldig hyggelig som førstereis på forumet! Frode Quote Link to post
pauc Posted March 21, 2018 Share Posted March 21, 2018 Gratulerer med ny båt! Vi henter vår 21/4! Quote Link to post
Recommended Posts