tobba Startet 26.November.2017 Del på Facebook Startet 26.November.2017 Jeg har endel støy fra gass/gear wire fra ca 1500 o/min på min 6lpa 290 med aksling. Ser at wirene er stripset til motor 3 plasser. Noen som vet om støy vil reduseres dersom jeg fjerner disse strips? Bør jeg stripse fast kablene på annen måte? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 27.November.2017 Del på Facebook Svart 27.November.2017 Hei. Jeg ville klippet strips. Eventuelt festet på annet sted i motor rom. Sjekk også om det står demper sett på koplingene på motor. ( noe gummi greier i forbindelse med festene ) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Fjordgubbe Svart 27.November.2017 Del på Facebook Svart 27.November.2017 Trur ikkje det er stripsen som her er problemet. Heller det at wiren er festa direkte til motor/gear. Har samme problemet sjølv. Her er det laga til ei perfekt gummidemping der gassen går til motoren (Steyr). Men kva hjelper det når gearwiren er festa direkte til gearen (anna kjent fabrikat). Lurar lit på kor mykje støy dette forårsakar. Sikkert ikkje heilt ubetydeleg. Har tenkt å gjeree noko med set, men er ikkje blitt enno. Sitér dette innlegget Link to post
tobba Svart 29.November.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2017 Takk for innspill, Knude og Fjordgubbe. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.November.2017 Del på Facebook Svart 29.November.2017 Eg har også merka dette av og til. Men det er ikkje så problematisk at eg har tenkt å fikse på det ennå. Kan det hjelpe å bore opp og tilpasse ein foring og to tynne skiver av teflon ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
tobba Svart 29.November.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2017 Hei Sjeldenutpå. Klippet stripsene og det ble mindre lyd fra waierne ja. Ser at det er ikke noe gummiforinger på selve festene av gass/gearwire, så en tilpasning her vil jeg nok prøve å lage etter hvert. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 29.November.2017 Del på Facebook Svart 29.November.2017 Knude hadde altså rett. Trekker tilbake alt eg sa om desse stripsa. Hadde ikkje trudd det skulle hjelpe vesentleg. Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 29.November.2017 Del på Facebook Svart 29.November.2017 Har dette problemet på Marexen og . Isolerte og festet wirene på forskjellige måter uten at det hjalp noe særlig. Lyden kommer langs wirene. Løsningen ble en skinnlue over hendlene..... Da ble det helt stilt. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 29.November.2017 Del på Facebook Svart 29.November.2017 So du må ta av skinlua kvar gong hendlane skal brukast? Det hjalp merkbart? Er elles vanskeleg å oppfange kvar lyden kjem frå. Sitér dette innlegget Link to post
Traale Svart 29.November.2017 Del på Facebook Svart 29.November.2017 Siden vi tusler i 7 knop så tar det sin tid uansett hvor vi skal, og luen ligger oppå hendlene når vi kjører. Lyden kom opp gjennom hendlene og det ble helt stilt med luen. Har ikke gjort noe mere forskning etter dette. Har Ultraflex hendler som er toppmontert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.