Brigg Svart 5.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2017 Sjømann1900 skrev On 4.12.2017 at 22.27: .... Dette er en 96 yanmar, (4hj2-ute) Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
liberty Svart 5.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2017 Det har han skrevet lenge oppe i tråden 96 yanmar, (4hj2-ute) Link to post
Marida Svart 6.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2017 Sjømann1900 skrev On 04.12.2017 at 22.27: Satser på at det er en bagatell, og takker for gode råd! Luft i systemet kan være en årsak. Skal sjekke dette nærmere på onsdag. Er det noe elektrisk som kan føre til dette..? Andre gode råd..? Dette er en 96 yanmar, (4hj2-ute) Det står jo over her. Link to post
Roger jo Svart 6.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2017 (redigert) Klassisk feil med vann-utskiller på sugesiden er at det er glemt å ta ut den gamle pakningen så det er to pakninger der (suger Luft). Glemmer en det etter fødepumpa (trykksiden) ser en det da det begynner å lekker. Ellers som sagt før gammel båt så kan det være rusk på tanken hvis nye eier kjører i mer værhardt område. Og spør hvor han kjøper dieselen har kan brukt en sommeråpen marina kan han ha kjøpt litt av hvert. Diesel må kjøpes på helårsanlegg med bra omsetning. Ps. bare observer når dere tar en prøvetur, for å se om han er for rask med gassen. Redigert 6.Desember.2017 av Roger jo (see edit history) Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Sjømann1900 Svart 6.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2017 Nå er jeg lettet!! Kjøper har skiftet dieselfilter, uten og lufte, eller pumpet diesel i det.... Etter en liten sjekk, gikk båten som den skal.. Det er en god følelse..! Altså ingen feil med båten. ? Link to post
Joltus Svart 6.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2017 Digg! Nå er han deg skyldig. Det kan være praktisk om noe mer skal skje. Du har hvertfall vært villig til å stille opp og være behjelpelig. Det tyder på at du ikke har hatt noen baktanker rundt salget. Veldig fint for deg! Link to post
Sjømann1900 Svart 6.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2017 Har nå vært og sett på båten.. Blanding av feil bruk, og skifte av dieselfilter uten og gjøre dette riktig, gjorde dette med at den ikke gikk riktig. Etter en liten sjekk, går båten som normalt, og slik som den gjorde under mitt eie! Altså ingen feil. Det er en god følelse etter å ha vært urolig for hva som ventet meg.. Link to post
BOBO II Svart 6.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2017 Phuuuu. for en lettelse ikke godt å gå rundt å ha vondt i magen når slike ting oppstår. Da håper jeg du får en oppmerksomhet fra ny eier med en klapp på skuldra for din ærlighet og imøtekommende selger som tar ansvar. 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2017 Bra! Godt å bli kvitt den følelsen. Du får geleide ny eier over til forumet her så kan han få god bistand. Å lese manualen for motoren ville kanskje også gjort susen? Når det er sagt så er jo lufting av dieselmotor noe som stadig dukker opp, alt må læres en gang. Link to post
Joltus Svart 6.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2017 (redigert) Som tar mer ansvar enn strengt tatt man kan forvente heter det.... Man kan ikke forvente at selger skal stille opp som en brukermanual hver gang man ikke får ting til. Ikke en gang har eg ringt til selger med det som mål. Men to ganger har eg ringt og spurt om han kjenner til noen detaljer som kan være nyttig i feilsøking. Men har jo ikke hatt noe alvorlige feil heller. Redigert 6.Desember.2017 av Joltus (see edit history) Link to post
Eureka Svart 6.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2017 Sorry, det gikk meg hus forbi hvilken motormodell der var. ? Veldig bra det ordnet seg. Når noe galt oppstår, er det ofte lurt å tenke " hva har jeg gjort før feilens symptomer oppstod". Og så sjekke dette på nytt. Link to post
Sjømann1900 Svart 6.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2017 Joda, skulle gjerne fått de inn på forumet, men de er nok ikke så datakyndige.. Med en alder på over 70 år, og minimal båtkunnskap, synes jeg dem er tøff som satser slik.. Håper dem klarer og ta vare på båten, da den har vært tatt godt vare på oppigjennom årene i vårt eie.. For øvrig har jeg vært imøtekommende og hjulpet etter beste evne (er ingen ingeniør), og sagt at det dem kan ringe om de lurer på noe.. Link to post
LALUNA II Svart 6.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2017 (redigert) Sjømann1900 skrev On 4.12.2017 at 22.27: Satser på at det er en bagatell, og takker for gode råd! Luft i systemet kan være en årsak. Skal sjekke dette nærmere på onsdag. Er det noe elektrisk som kan føre til dette..? Andre gode råd..? Dette er en 96 yanmar, (4hj2-ute) Eureka skrev for 14 timer siden: -igjen, hvilken yanmar der det? Redigert 6.Desember.2017 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Joltus Svart 6.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2017 Sjømann1900 skrev 1 time siden: Joda, skulle gjerne fått de inn på forumet, men de er nok ikke så datakyndige.. Med en alder på over 70 år, og minimal båtkunnskap, synes jeg dem er tøff som satser slik.. Håper dem klarer og ta vare på båten, da den har vært tatt godt vare på oppigjennom årene i vårt eie.. For øvrig har jeg vært imøtekommende og hjulpet etter beste evne (er ingen ingeniør), og sagt at det dem kan ringe om de lurer på noe.. Stilig! thumbsup! Link to post
Fjordgubbe Svart 6.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2017 Sjømann1900 skrev for 5 timer siden: Nå er jeg lettet!! Kjøper har skiftet dieselfilter, uten og lufte, eller pumpet diesel i det.... Etter en liten sjekk, gikk båten som den skal.. Det er en god følelse..! Altså ingen feil med båten. ? So var han ikkje båt/motorkyndig likevel. Hadde ein misstanke om det ja. Link to post
Honduras Svart 6.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2017 Og nå er sikkert også kjøper garantert blid som ei lerke, fordi selger stilte opp og hjalp ham med uten for mye om og men, og det viste seg å være en bagatell. Ikke alle som tenker på lufting etter filterbytte, hvis de har kjørt dieselbil med selvlufting de siste 20 åra. Så bra at selger ikke gikk rett i skyttergrava, men startet med dialog og en liten sjekk. * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn