Poseidon Svart 8.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2017 bellen skrev 18 minutter siden: ..... Jeg får hvertfall et inntrykk av at AY har ekstremt dårlig kompetanse på det tekniske ombord i en båt. Nei, AY-kompetansen ligger nok på andre områder. De er f.eks veldig flinke til å sette priser som ligger 30-60% over markedspris - "går det, så går det" .... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Chiefengineer Svart 8.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2017 Styr generelt unna dresskledde båtmeglere som tropper opp i lange frakker og lakksko uten peiling på båt men som i annonsene fremhever seg som "tryggheten som loser deg gjennom et sikkert båtkjøp". Det finnes faktisk en del av disse i det norske båtmarkedet uten at jeg vil ta stilling til "Aker Yatch" siden jeg ikke har kjennskap til firmaet. Men blir dessverre naturlig skeptisk bare av navnet og får aninger i denne retning. Selg heller båten privat og bruk advokat vedr. det kontraktuelle/avtale-/oppgjørsmessige. Selvsagt finnes det gode, kompetente og seriøse båtmeglere men du finner ikke disse innom "champagnesegmentet". Sitér dette innlegget Link to post
kingkong Svart 8.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2017 (redigert) jeg er på ingen måte noe representant for AY og har heller ingen interesse av å beskytte dem. har vært her inne å lest i mange år men har ikke hat noen interesse av å kommentere før nå. derfor måte jeg lage meg en bruker her i går. da jeg syntes at det innlegget var såpass langt utenfor viddene. AY er selvfølgelig ikke noe eksperter på båt ned til skruenivå men jeg snakket med flere av meglerne i denne prosessen og generelt greit kunnskaps nivå nok til og selge båt. Redigert 8.Desember.2017 av kingkong (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 8.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2017 Så du anbefaler også båtkjøpere med absolutt null erfaring med motor og teknisk også å kjøpe båt hos AY? Etter min mening er jo en del av overtakelsen at den som representerer selgeren skal gå igjennom båten og lære opp ny eier med det tekniske ombord. Sitér dette innlegget Link to post
kingkong Svart 8.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2017 som jeg skriver generelt nok kunnskap til og selge båt! Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 8.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2017 Men 75% av de som har svart i pollen er nå uansett misfornøyd med sin opplevelse da. Så ett snev av forbedringspotensial har de nok. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Carry_On_Wayward Svart 8.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2017 King Kong, I must say I am growing skeptical of your identity, but that can be easily settled, whats the color of the main furler line? (not the mainsheet, too easy memory in its candy red). My reason asking, is that you seem more concerned with the integrity of Aker Yachts than the feedback I gave you concerning the boat. Sitér dette innlegget Link to post
Rocksolid Svart 8.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2017 Carry_On_Wayward skrev 36 minutter siden: ..whats the color of the main furler line?.. The ad is still active: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=104315652 Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2017 8 hours ago, kingkong said: som jeg skriver generelt nok kunnskap til og selge båt! Kan du utdype det "litt"? Nok kunnskap om hva? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Carry_On_Wayward Svart 8.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2017 hmmm, looking through the ad, it could be deduced by a skilled eye where the main furler leads back into the pit. Ok, i I may restate the identifying question, describe the shower head for the cockpit shower. and a bonus, the washers for the backing of the TV. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 10.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2017 Ble oppringt av AY når jeg var i prosess med å selge vår gamle båt. Hyggelig samtale men de mente at jeg kunne få lagt ut bedre bilder om jeg jobbet sammen med de. Når jeg ser på denne annonsen skjønner jeg ikke det. Se bildene i min link til historisk finn annonse i signaturen. Tullball, ser ut som mesteparten av bildene er tatt med mobilen i en fart. Vi både stylet og planla bilder, tilogmed video lagde vi. Jeg droppet AY pga pris kombinert med det faktum at jeg stolte på mine egne evner til å selge båt. Det eneste som de klarte å få meg til å gjøre var å legge ut ny annonse ca 2 mnd før enn jeg hadde tenkt. De sa at det var mange som turter etter vårens nye båt allerede fra Jul og femover. Det var en meget god ide for jeg solgte tidlig nok til å rekke å kjøpe vår nye kjærlighet. Så tusen takk til telefonen fra AY ???? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.