Hardangersnekke Posted December 29, 2017 Share Posted December 29, 2017 Hei ,har problemer med min GM hammershead 20 16 mod 6,5 300 hk blokka og toppene er nye problemet mitt er att når eg begynner og dra på med turtall begynner den og ryke kvitt ca 2000 omd .greier og få den opp i ca 2900 men da ryker den mykje . mangler vel da ca 800 omd .prøver eg og Gje full gass sauer den ned til ca 2700 ,drar eg av igjen gass så gå den opp i 2900 .det virker som meir gass eg drar på jo dauare blir motoren.har sent både kompressor og dieselpumpe for sjekk desse er funnet i orden .motor hadde ikkje gått meir enn 8 timer når eg kjøpte den .så nå lurer eg på om det kan vere feil oppsett på registeret .er det nokon der ute som har kunnskap om dette så hadde det vært fint. Link to post
bellen Posted December 29, 2017 Share Posted December 29, 2017 Hvit røyk tyder ofte på for lite diesel. Har du sjekket fødepumpen og at det ikke er innsnevringer i dieseltilførselen? Link to post
Hardangersnekke Posted December 29, 2017 Author Share Posted December 29, 2017 Har nettopp sendt den til Trondheim for sjekk ,men tilførselen til fødepumpa ser greit ut Link to post
Hulda Posted December 29, 2017 Share Posted December 29, 2017 Hvit eksos tyder på uforbrent diesel. Hvit røyk på høyt turtall kan være lite kjølevann i eksosen, gjennomslag mellom kjølesystem/avgass/sprekker i topp/sylinderlekkasjer etc. etc. Link to post
Bårdp Posted December 29, 2017 Share Posted December 29, 2017 Ville startet men en sjekk av kompresjon samt kontroll av dysene. Link to post
Hardangersnekke Posted December 29, 2017 Author Share Posted December 29, 2017 Topp og blokk er jo heilt nytt , burdejo ikkje vere noko gale der .er det nokon som veit ,om registeret er ei tann feil kan eg vel få desse sumtoma . Link to post
Hulda Posted December 29, 2017 Share Posted December 29, 2017 Nå vet ikke jeg hvem som har satt sammen sakene. Men på disse motorene er det vel også mulig å sette dieselpumpen på feil timing. Altså at pumpen 'fyrer av' for sent i forbrenningstakten. Om topp og blokk er helt nytt, kan jo dette også være satt sammen feil. Tror du kanskje skal sjekke opp kompetansen til de som har skiftet topper og blokk. Eller om dette kom som en ferdig sammenskrudd enhet fra produsenten, i så fall skal også ventilene være OK. Om så er tilfelle, bør denne siste biten være i orden. Link to post
Hardangersnekke Posted December 30, 2017 Author Share Posted December 30, 2017 Dei som har satt sammen motoren er Motro i Trondheim dieselpumpe og kompressor er fra en 2005 motor. Link to post
Recommended Posts