Dr Nelson Startet 2.Januar.2018 Del på Facebook Startet 2.Januar.2018 (redigert) Har google nok og finner det altså ikke. Vil dele kalesjebøylen i midten siden den er litt vanskelig å lagre i båten. Ser for meg noe klikksystem med en kule og skjøt med hull i. Se bilde Men finner altså ikke deler til dette. Evnt andre løsninger. anyone? Bildet er lånt av en annen tråd her Redigert 2.Januar.2018 av Dr Nelson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 2.Januar.2018 Del på Facebook Svart 2.Januar.2018 (redigert) Er ikke så sikker på at du nødvendigvis trenger den kulelåsen. Hvis det innerste røret er langt nok, vil vel strammingen av kalesjen holde det sammen? - Kanskje? Det er vel ikke så sterke krefter som prøver å dra dette fra hverandre, før du ønsker å dele opp stengene igjen selv. Redigert 2.Januar.2018 av Propell1 (see edit history) Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Bonus Svart 2.Januar.2018 Del på Facebook Svart 2.Januar.2018 Du kan jo kanskje benytte rørhengsler slik at du kan legge sammen kalesjestengene. Jeg skrev litt om det i en tråd for litt over ti år siden Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 2.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2018 Er ikke mulig med langt rør i rør system desverre. Grei bøy på mine. Men hengslene var meget smart! Takk for tips, da har jeg kommer mye lengre i denne prosessen Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 2.Januar.2018 Del på Facebook Svart 2.Januar.2018 Min nye sprayhood fra Kapell och Annat blir laget med slike hengsler. Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 2.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2018 Min bøyle er fra Hansen så har sendt de mail. Realtiv stiv pris på de fra Australia, men finnes på ebay og til en billig peng. Ser frem til et enklere båtliv med denne løsningen som Bonus viste til. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 2.Januar.2018 Del på Facebook Svart 2.Januar.2018 Maika skrev for 1 time siden: Min nye sprayhood fra Kapell och Annat blir laget med slike hengsler. Mitt 12,5 år gamle cockpittelt fra Kapell och Annat har også slike hengsler. Det er veldig praktisk når man tar det ned - av med trekk og stenger og brett begge deler sammen. ? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Dr Nelson Svart 3.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2018 Hansen Protection i Kristiansand har disse til 300kr inkl mva. Var ikke så gæli det Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 3.Januar.2018 Del på Facebook Svart 3.Januar.2018 Bonus skrev On 1/2/2018 at 10.18: Du kan jo kanskje benytte rørhengsler slik at du kan legge sammen kalesjestengene. Jeg skrev litt om det i en tråd for litt over ti år siden Kan også anbefale denne løsningen. Vi brukte de på vår Askeladen 605 Explorer. Fikk også sydd en stor pose som vi puttet bøyler og kalesje inni før vi la det under dekk. Utrolig mye bedre pris du har fått fra Hansen Protection. Vi kjøpte fra Australia og de var dyre ja. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Lazyjack Svart 4.Januar.2018 Del på Facebook Svart 4.Januar.2018 http://kapell-annat.se/beslag/ Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 15.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2018 Gikk ikke med de hengslene. Så, går for dele bøylene i to og ha rør i rør. Men 18mm elkosert alu rør skulle være vanskelig å oppdrive. Noen som vet hvor jeg finner i Stavanger omegn? Eller om noen har en bit på 40cm liggenes? Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 16.April.2018 Del på Facebook Svart 16.April.2018 Hvis du trenger ekstra feste, kanskje denne duger? http://www.seaside.nu/sv/kapellbeslag-fasten/bagbeslag/lasfjader-for-rorskarv.html Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.