Jump to content

Nordkapp 760, montasjehøyde på Yamaha f350?

Askeladden commu

Recommended Posts

i flukt med, eller under bunn er nok best egnet på små, saktegående båter 

når hull skal bores , pass på at du får litt justeringsmuligheter på høyden 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Dette er en tung motor. På et ikke veldig langt skrog. Så for ikke å ødelegge balansen ville jeg ikke vurdert å montere motoren med set back dvs med avstand fra akterspeilet.

Men den tåler å monteres slik at ventilasjonsplaten (kalles ofte feilaktig kabotasje ...) er ca 2 cm over nederste punkt på skroget. Monterer du særlig mye høyere med 350hk vil du kunne få ventilasjon når du gir full gass. Dvs at du drar vekk vannet og får luft ned i vannet slik at propellen ventilerer.

men en god propell kan hjelpe til å gripe vannet slik at du kan ha høyere montering, men da må du være villig til å kose deg med å lete frem optimal propell...

Takker Mort1 

Grønngylt, jeg liker motorer som er velprøvd og ferdig med barnesykdommer,  etter problemene med  svinghjul og ventiler har det ikke vært trøbbel med disse, service verksted på plassen var også medvirkende. vektmessig er det ikke mye som skiller disse 3. 26 kg på suzukien, Synes lyden av v8 er langt bedre musikk kontra 6 syl. 

Får se når veradoene i det ganske land har tuslet noen timer på 7000 rpm hvordan kvaliteten er. 

Dette har jeg gjort før. 

Ikke noe problem. !!! 

Mener og huske jeg brukte hull 2 men om det var fra topp eller bunn husker jeg ikke. 

Den båten skulle ikke vært levert med annen motor. !!!! ! 

Den ekstra vekta bak gjør at du får en fin balanse i båten. 

Jeg jobbet ikke noe med og bytte propeller etc. 

Hadtigheten jeg fikk var maks 56 knop. 

Men da med lite drivstoff etc. 

Men den gikk alltid 50' knop. Med groe og alt.. 

Marsj fart på ca. 45 knop. 

Min ble dessverre stjålet. 

Har en i dag med 300 evenrude. Men vurderer stadig og bytte til 350 Yamaha. 

Lover at du ikke blir skuffet !!!! 

Og gjør du det kan jeg overta ! 

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...