Askeladden commu Startet 14.Januar.2018 Del på Facebook Startet 14.Januar.2018 Noen som har montert en Yamaha f350 på Nordkapp 760. Lurer på hvor høyt denne bør monteres, kavitasjonsplata over, midtpå eller under bunn Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Kavitasjonsplata burde alltid stå noen cm over bunnen på båten. Det mest optimale, er endel cm setback og propell akselen 2cm under bunnen, men ett sånt oppsett fungerer kun på båter som skal gå skikkeligt fort Sitér dette innlegget Link to post
Askeladden commu Svart 14.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Takker, får heve den litt over bunn. Den bør gjøre fin fart med denne motoren Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 Skikkeligt fort, så tenker jeg 60knop+++, det som jeg nevnte som optimalt oppsett brukes på løpsbåter Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 i flukt med, eller under bunn er nok best egnet på små, saktegående båter når hull skal bores , pass på at du får litt justeringsmuligheter på høyden Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Eika Svart 14.Januar.2018 Del på Facebook Svart 14.Januar.2018 En 760 med 350, burde gjøre rundt 50, med rett propell og høyde rundt 55. Sett den på bunn du, så kan du justere deg oppover etterhvert. Det er fort gjort Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 15.Januar.2018 Del på Facebook Svart 15.Januar.2018 Dette er en tung motor. På et ikke veldig langt skrog. Så for ikke å ødelegge balansen ville jeg ikke vurdert å montere motoren med set back dvs med avstand fra akterspeilet. Men den tåler å monteres slik at ventilasjonsplaten (kalles ofte feilaktig kabotasje ...) er ca 2 cm over nederste punkt på skroget. Monterer du særlig mye høyere med 350hk vil du kunne få ventilasjon når du gir full gass. Dvs at du drar vekk vannet og får luft ned i vannet slik at propellen ventilerer. men en god propell kan hjelpe til å gripe vannet slik at du kan ha høyere montering, men da må du være villig til å kose deg med å lete frem optimal propell... Sitér dette innlegget Link to post
Askeladden commu Svart 15.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2018 Takker for gode innspill, har en propell som følger med motor, så har jeg en valgfri, har 2 forsøk på å treffe riktig propell. Hadde en e-Tec 250 ho fikk da 46 knop, blir vel litt mere fart, men det skal vel noe mere til for å få 60. Det vesentlige er høy marsjfart Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 15.Januar.2018 Del på Facebook Svart 15.Januar.2018 Verado 400 med sportmaster hus, så burde 60 være oppnåligt. Sitér dette innlegget Link to post
Askeladden commu Svart 15.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2018 Holder en knapp på Yamaha, for å hente ut kreftene på veradoen kreves de høyoktan bensin, tenker jeg har mere igjen for 2 ekstra sylindre og mye volum får en bra marsjfart og lavt turtall, veradoen er nok en stjerne motor Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 15.Januar.2018 Del på Facebook Svart 15.Januar.2018 98ron er jo vanlig blyfri98. http://www.mercuryracing.com/outboards/engines/race-offshore/ 2 ekstra selyndre, masse ekstra vekt, mindre aerodynamisk girhus, N/A motor med mindre moment, kjedeligere lyd. Hvis man skal tenke marsjfart, turtall, drivstoff økonomi, så hadde jo suzuki 350 duoprop vært det optimale Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 15.Januar.2018 Del på Facebook Svart 15.Januar.2018 I denne tråden er det en som har hatt Norkapp 760 m/ yamaha f350. Du kan prøve å få kontakt. Forhandler bør jo også ha en ide om riktig høyde, ihvertfall hvor du bør begynne.... Sitér dette innlegget Link to post
Askeladden commu Svart 16.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2018 Takker Mort1 Grønngylt, jeg liker motorer som er velprøvd og ferdig med barnesykdommer, etter problemene med svinghjul og ventiler har det ikke vært trøbbel med disse, service verksted på plassen var også medvirkende. vektmessig er det ikke mye som skiller disse 3. 26 kg på suzukien, Synes lyden av v8 er langt bedre musikk kontra 6 syl. Får se når veradoene i det ganske land har tuslet noen timer på 7000 rpm hvordan kvaliteten er. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Bianca Svart 16.Januar.2018 Del på Facebook Svart 16.Januar.2018 (redigert) 27 bayliner skrev 1 time siden: etter problemene med svinghjul og ventiler har det ikke vært trøbbel med disse, service verksted på plassen var også medvirkende. Hvilken årsmodell bør man opp på for at disse problemene skal være borte? Redigert 16.Januar.2018 av M/B Bianca (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Askeladden commu Svart 16.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2018 Slik jeg skjønt ble alle byttet på garantien, Var de få første som ble solgt Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 16.Januar.2018 Del på Facebook Svart 16.Januar.2018 Problemet med svinghjul på F350 ble vel ikke løst i normal forstand, men man får byttet uten kostnad når tiden er inne (slik jeg har skjønt det). https://www.thehulltruth.com/boating-forum/902973-yamaha-350-recreational-use.html Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 16.Januar.2018 Del på Facebook Svart 16.Januar.2018 Dette har jeg gjort før. Ikke noe problem. !!! Mener og huske jeg brukte hull 2 men om det var fra topp eller bunn husker jeg ikke. Den båten skulle ikke vært levert med annen motor. !!!! ! Den ekstra vekta bak gjør at du får en fin balanse i båten. Jeg jobbet ikke noe med og bytte propeller etc. Hadtigheten jeg fikk var maks 56 knop. Men da med lite drivstoff etc. Men den gikk alltid 50' knop. Med groe og alt.. Marsj fart på ca. 45 knop. Min ble dessverre stjålet. Har en i dag med 300 evenrude. Men vurderer stadig og bytte til 350 Yamaha. Lover at du ikke blir skuffet !!!! Og gjør du det kan jeg overta ! Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
M/B Bianca Svart 16.Januar.2018 Del på Facebook Svart 16.Januar.2018 Som N760-eier fristes jeg av det samme. Så ser jeg at akterspeilet er godkjent for maks 1x300 HK eller 2x200 HK fra fabrikk. Er det noe å bry seg om? Jeg er ikke redd for akterspeilet, men kan man få andre utfordringer om noe skulle skje, f.eks. i forhold til forsikring? Sitér dette innlegget Link to post
Askeladden commu Svart 17.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2018 Gode greier, hadde en evenrude, men savnet litt trøkk. Tror dette blir perfekt kan nesten ikke venter på våren Sitér dette innlegget Link to post
Askeladden commu Svart 17.Januar.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2018 M/b bianca, jeg hadde ingen problem med forsikring, vekten av 2 200 hk er det samme med høyere effekt. Svinghjulene ble byttet på garantien i de tilfeller det gikk gærnt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.