Jump to content

Hvordan se 60 TV-kanaler "gratis" i båten.


Lars H.

Recommended Posts

Tenkte å kjøpe dette til den nye båten: https://seatronic.no/24-led-tv-med-dvb-t-tuner-og-dvd 

Det har innebygget Wifi. Det skal vel da gå an å streame direkte fra iPhone o.l.? Kan jo laste ned en del på padda eller telefonen som man evt kan se på en regntung kveld, er tanken. Streame nyheter osv direkte. 

Noen som vet om dette er grei skuring?

   

Link to post
Share on other sites

Piato skrev 5 minutter siden:

... Det har innebygget Wifi. Det skal vel da gå an å streame direkte fra iPhone o.l.? Kan jo laste ned en del på padda eller telefonen som man evt kan se på en regntung kveld, er tanken. Streame nyheter osv direkte. 

Noen som vet om dette er grei skuring?

 

Disse Finlux TV'ene er veldig gode. Skarpt og høyoppløslig bilde. Har 22'' versjonen selv (dog uten WiFi, kjøpt for etpar år siden).

Tror ikke du kan si uten videre at du kan streame filmer direkte fra iPhone eller iPad til denne TV'en via WiFi nettet ombord. Ville spurt Seatronic direkte om det. Selv har jeg en AppleTV enhet ombord. Denne er tilkoblet TV'en med std. HDMI kabel. Kjører Airplay over båtens WiFi nett til AppleTV enheten. Alternativt velger innhold via AppleTV enhetens egne apper.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Såvidt jeg vet er ikke wifien for å streame til/fra TV. 

 

Og ang streaming så er chromecast kjekt i båt da den tar strøm fra usb uttaket til tven. Da slipper du å styre med strøm osv til den. Plugges rett i hdmi uttaket og koster noen hundrelapper (398,-)

Link to post
Share on other sites

her er alternativ til halve pengen !....,,,som er Netflix klar

 

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/22-28/andersson-led24522hds/246177.11448/

 

jeg har den ombord, fast uten wifi, har kompl med en Chromecast, streamer fint fra Ice.net

min TV har DVD......DVD skulle jeg ikke lagt noe penger på i dag, jeg streamer nesten alt ! 

 

Link to post
Share on other sites

Piato skrev for 2 timer siden:

Det har innebygget Wifi. Det skal vel da gå an å streame direkte fra iPhone o.l.?

   

Den må i tillegg til wifi har støtte for streaming over f.eks Miracast, sjekk med leverandør/produsent.

Nå koster jo ikke Google Cromecast all verden heller da, og støtter også iPhone.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Og om ikke skole- engelsken er alt for rusten og en vil ha henda fri så kan en kjøpe smarthøyttaleren google home og styre både tv og annet med stemmen, eller høre værmeldingen, slå på netflix osv. Ser ut til å fungere godt

 

https://www.dinside.no/data/veldig-moro---ogsa-for-oss-nordmenn/69329266

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jens_P skrev for 16 timer siden:

Ang. å se norsk TV live i utlandet. Hva med Teamviewer? 

Da kan du koble deg til PC hjemme og overføre bilde og betjening til der du er.

Aner ikke noe om dataforbruk eller bildekvalitet. Gratis å bruke for privatpersoner.

 https://www.teamviewer.com/no/

 

 

Det fungerer ikke bra for streaming på denne måten. Du får reduksjon i farger ved litt oppløsning og mye "heng" i bildet. Selv i internt Gigabit nettverke på jobben henger Teamviewer med under streaming

 

 

Link to post
Share on other sites

Captain Chaos skrev 1 time siden:

 

Det fungerer ikke bra for streaming på denne måten. Du får reduksjon i farger ved litt oppløsning og mye "heng" i bildet. Selv i internt Gigabit nettverke på jobben henger Teamviewer med under streaming

 

Det stemmer med min erfaring også. TeamViewer sender over endringer i skjermbildet, og for vanlig PC-bruk er dette minimalt (en og en bokstav når man skriver). Når man streamer endres hele skjermbildet hele tiden, så det blir store mengder data som må sendes over.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...