Jon-Kåre Startet 23.Januar.2018 Del på Facebook Startet 23.Januar.2018 (redigert) Som tittelen sier. Skal disse glidelåsene smøres og isåfall hva med. Synes mine begynner å bli rimelig tung å dra i Redigert 23.Januar.2018 av Jon-Kåre (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Dr Nelson Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 (redigert) Har hørt at stearin, vaselin, Lipsyl skal være bra Redigert 23.Januar.2018 av Dr Nelson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Siliconpasta. Samme som på tørr/våtdrakt. OBS, ikke gris på preseseningen, det setter flekker. Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Stearin eller sånn voks du kan smøre på sømmene. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Produkt til formålet: https://caravan.no/Produkt/1/61450/KJEDE-GLIDELÅS-SPRAY-200-ML?gclid=EAIaIQobChMIravx6Obu2AIVTbHtCh0aOAI0EAQYBCABEgJUsfD_BwE https://www.skoies.no/petrie-glidel-s-spray https://campingnetshop.no/produkter/358-glidelaas-tilbehoer/15187-stimex-glidelaas-spray-300-ml/ Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Lars H. Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Dr Nelson skrev 56 minutter siden: Har hørt at stearin, vaselin, Lipsyl skal være bra Jeg har ikke bare "hørt at", men har lang erfaring med å gni en lysestump over glidelåser, både for kalesjen i båten og diverse jakker. Det er et utmerket tips, gratis og uten noe form for kliss eller klin. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
HansO Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 Har med suksess brukt stearin i alle år. Billig og bra. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 23.Januar.2018 Del på Facebook Svart 23.Januar.2018 -og vask med lunket vann først ? sjekk at kalesjestenger er optimalt justert, så det ikke blir overbelastning på glidelås og sømmer. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 Har brukt stearinlys å gnidd på! det fungerer veldig bra Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Harald- Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 Biltema har god silicone spray som jeg har brukt, glidelåsene satt fast etter mange år stillstand, sprayen gjorde nderverker Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 (redigert) Harald- skrev 1 time siden: silicone spray som jeg har brukt, glidelåsene satt fast etter mange år stillstand, sprayen gjorde uderverker Silikonspray er bra og ikke minst til gummilistene til bilen på denne årstiden. Redigert 24.Januar.2018 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Bitteliten Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 Om man ønsker å bruke noe som er tatt frem for saltvannsmiljø kan man feks bruke disse: http://www.fue.no/index.php/shop/tilbehor/vedlikehold/mcnett-zipcare-60ml.html http://www.fue.no/index.php/shop/tilbehor/vedlikehold/mcnett-zip-tech.html Over tid legger det seg salt på glidelåser. Om glidelåsen setter seg fast har jeg erfart at en blanding av eddik og vann løser opp saltet. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 På dykkerdraktene brukte vi alltid stearin, eller annen voks som var beregnet for glidelåsen. Men til kalesjen til båten, fikk jeg kjøpt en sprayboks med silikon for glidelås av en seilmaker for noen år siden, den er veldig bra... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 Ida Marie III skrev 13 minutter siden: På dykkerdraktene brukte vi alltid stearin, eller annen voks som var beregnet for glidelåsen. Nå er det en god del år seden jeg dykket sist, men på tørrdraktene var det viktig og ikke bruke silicone, det gjorte det umulig og skifte glidelåsen senere om det skulle bli nødvendig vi brukte noe voks i en liten ''Lypsyl' -liknende boks....det er vel noe det Bitteliten linker til Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Kaskazi Svart 24.Januar.2018 Del på Facebook Svart 24.Januar.2018 Jeg har benyttet en silikonstift som er til å mykne gummilister på bil. Det fungerer utmerket uten søl og er enkel å påføre glidelåsen. En stift varer flere år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.