aroneid Startet 24.Januar.2018 Link til dette innlegget Startet 24.Januar.2018 Sliter litt med refleksjoner fra dashboard i styrhuset, vertfall nok til at det er irriterende. Dashboardet er hvit høyglans. Finnes det noen gode løsninger for å redusere dette? Det er som sagt bare irriterende, så å demontere halve båten for å spraylakke er ikke et alternativ. Om det finnes noe man kan male på (med bra resultat selvsagt) er det mer aktuelt. Det er det hvite langs hele frontruten (det er også hvitt bak det svarte i dashen). Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 24.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2018 Jeg har fått "formsyd" en teppe i nirox stoff, (men kan jo bruke alt som er farge ekte) som er i samme farge som stoler/sofa. Har "gummiert" bakside, dette funker bra hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
Jørgen S Svart 24.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2018 Kanskje du kan kle dasjbordet med f.ex folie? Den typen man bruker på biler/båter osv. Jeg ville og vurdert skrogrekk av skai, andre typer stoff eller teppe. Men kanskje det ville sett mest "fabrikk" ut med en svart folie. Kanskje til og med matt. Dette er også lett å fjerne etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
imens Svart 24.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2018 (redigert) Det er sikkert minst arbeid og best resultat med folie. F.eks svart folie med carbonmønster: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Eksterior/Karbonfiberfilm-3D-2000031845/ Personlig hadde eg sikkert lagt den cirka slik (med mine begrensede MS Paint kunnskaper). Redigert 24.Januar.2018 av Platypus (see edit history) Sitér dette innlegget 2014-2016: Nor-Dan 780 (2008 mod.) Link to post
SoBo Svart 24.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2018 Har lagt på klar matt folie på instrumentbordet. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Ingar Svart 24.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2018 Kan svart gummilakk være en mulighet? Om det ikke fungerer så kan den relativt enkelt fjernes. Har hatt en utenbordsmotor i sola i over ett år med slik lakk og den later til å tåle UV bra. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 24.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2018 Klippe til og legge på antisklimatte. http://www.biltema.no/no/Bat/Komfort/Antisklimatte-2000024226/ Har forsøkt med grå folie på deler av dashbordet mitt. Fungerer etter hensikten, men tildels krevende å få pent da det enkelte steder er dobbelt-krumme flater. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Dr Nelson Svart 24.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2018 Folie fra biltema skal du slite med å få pent. Kjøp av en skiltmaker i såfall. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 24.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2018 En farget folie blir vel temmelig varm også? Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 24.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2018 (redigert) Den tåler det. Tenk så mange biler som er helfoliert, og har foliert tak svart. Blir grei temp på sommeren i sola. Eller du tenkte gjerne på hendene og slikt. Ja, ville gjerne gått for en klar matt, eller en grålig folie. Redigert 24.Januar.2018 av Dr Nelson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 24.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2018 Ingar skrev for 4 timer siden: Kan svart gummilakk være en mulighet? Om det ikke fungerer så kan den relativt enkelt fjernes. Har hatt en utenbordsmotor i sola i over ett år med slik lakk og den later til å tåle UV bra. Enig med Ingar. Prøv Plastidip på et område og se om det fungerer. Er du ikke fornøyd er det bare å plukke det av igjen. Det sitter ikke som maling, men legger seg som en tynn gummihinne som kan fjernes uten rester hvis du er misfornøyd. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Hakkannen Svart 24.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2018 (redigert) Ikke støver den så mye heller, slik som «vanlig» spraylakk gjerne gjør. Med andre ord lett å maskere, trenger ikke dekke til hele båten (så lenge du ikke sprayer i direkte vind). Sist gang jeg brukte Plastidip lakkerte jeg et par motordeksler til påhengser matt svart. Maskerte der det var nøye, resten skjulte jeg bare med ei papplate som jeg holdt inntil der jeg ikke ville ha gummilakk. Veldig renslig og grei lakk å jobbe med. Redigert 24.Januar.2018 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mikaels Svart 17.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2018 Nextel Antrazit lack blir väldigt bra! Det gjorde vi förra året på vår båt (tog hjälp av firma). Tidigare var den vit blank gelcoat och massa reflexer vilket gjorde det svårt att se ut en solig dag. Sitér dette innlegget Link to post
aroneid Svart 17.Februar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2018 Det der såg jo veldig bra ut, mikaels! Mistenker prisen var deretter? Takk for alle tips, har landet på å prøve med svart Plastidip så fort det blir litt varmere i været. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.