Jump to content

Redusere refleksjoner i dashboard

aroneid

Recommended Posts

Sliter litt med refleksjoner fra dashboard i styrhuset, vertfall nok til at det er irriterende. Dashboardet er hvit høyglans.

Finnes det noen gode løsninger for å redusere dette? Det er som sagt bare irriterende, så å demontere halve båten for å spraylakke er ikke et alternativ. Om det finnes noe man kan male på (med bra resultat selvsagt) er det mer aktuelt.

Det er det hvite langs hele frontruten (det er også hvitt bak det svarte i dashen).

boat-755_interieur_20130115172636.jpg

Det er sikkert minst arbeid og best resultat med folie. F.eks svart folie med carbonmønster:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Eksterior/Karbonfiberfilm-3D-2000031845/

Personlig hadde eg sikkert lagt den cirka slik (med mine begrensede MS Paint kunnskaper).

forslag.jpg

Redigert av Platypus (see edit history)

2014-2016: Nor-Dan 780 (2008 mod.)

Ingar skrev for 4 timer siden:

Kan svart gummilakk være en mulighet?

Om det ikke fungerer så kan den relativt enkelt fjernes.

Har hatt en utenbordsmotor i sola i over ett år med slik lakk og den later til å tåle UV bra.

Enig med Ingar. Prøv Plastidip på et område og se om det fungerer. Er du ikke fornøyd er det bare å plukke det av igjen. Det sitter ikke som maling, men legger seg som en tynn gummihinne som kan fjernes uten rester hvis du er misfornøyd.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Ikke støver den så mye heller, slik som «vanlig» spraylakk gjerne gjør. Med andre ord lett å maskere, trenger ikke dekke til hele båten (så lenge du ikke sprayer i direkte vind). Sist gang jeg brukte Plastidip lakkerte jeg et par motordeksler til påhengser matt svart. Maskerte der det var nøye, resten skjulte jeg bare med ei papplate som jeg holdt inntil der jeg ikke ville ha gummilakk. Veldig renslig og grei lakk å jobbe med.

Redigert av Hakkannen (see edit history)
  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...