smirre Startet 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Startet 27.Januar.2018 Skal montere toppen på en bmc 1,5 etter sliping og bytte av topp pakning .Vi har et problem når vi skal bruke momentnøkkelen på noen av boltene som ligger under akslingen til ventilløfterne. En av boltene på ventilløfterne er med i rekkefølgene i moment strammingen . Er det noen som har løsningen på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 27.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2018 Jeg hadde en slik en gang i tiden, og lagde meg da en spesialnøkkel til det. Temmelig sikker på at den ligger i en roteskuff i garasjen ennå. Ps: Velkommen til Båtplassen forresten Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
hegra Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Jeg monterte vippetøyet etter at toppen var tiltrukket, men det var en større BMC. Det går vel ikke på denne hvis en eller flere av boltene er de samme som holder vippetøyet på plass. Går vel og lage til noe som Komodo gjorde, men ikke så lett og få til momentnøkkel. Så skal de vel egentlig ettertrekkes også etter ei stund så det gjør det ikke enklere akkurat. Tar en Siv Jensen her, for jeg husker ikke akkurat det. Sitér dette innlegget Link to post
smirre Svart 28.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Takk for svar. Får sveise meg en spesialnøkkel og prøve hvor mye moment vi må bruke med og teste den på en bolt som er til trekt med rett moment Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Antagelig en slik du trenger: Denne er til VP MD21, 17mm. Hazet. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Fant min hjemmelagde i altmuligskuffen Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
smirre Svart 28.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Takk Da har vi mal Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Ja, eller så kan du få min. Betingelsen er at du betaler porto, og at du sender den videre til nestemann som får behov. For min del kommer jeg nok aldri til å trenge den igjen. Synes BMCen var en drittmotor ? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ingar Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Denne laget jeg til en Landrover diesel av en 3/4" fastnøkkel fra Biltema. Som man ser måtte det tysk stål til for at den skulle tåle torsjons-kreftene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.