KennthK Startet 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Startet 28.Januar.2018 Ka er forumets syn på undervannslys? Eg har leita eindel på ebay og ser det er mange typar og variantar, prisen varierer jo ifra rundt hundrelappen til fleire tusen. Er det verdt å bore hull i skroget for å studere livet under vatn etter mørkets frembrudd, og i tilfelle ka type skal eg satsa på? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Var en lang tråd for noen år siden; Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Lag deg et batteridrevet undervannslys til å montere på f.eks. en teleskopisk båtshake. Gir vel samme opplevelse uten hull i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 28.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2018 Det, Lazyjack skal jeg ihvertfall gjøre for mine små barn. God ide Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 25.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2019 Noen som har testet noen av disse billige som finnes på ebay? Sitér dette innlegget Link to post
løve Svart 25.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2019 Kjøpt på EBay . Fungerte perfekt i to måneder. Ble svakere og svakere. Angrer meg litt at jeg ikke tok bryet med å reklamere. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2019 Det var ikke bare batteriet som måtte lades da Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kjellg Svart 26.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2019 Mr_Stian skrev for 16 timer siden: Noen som har testet noen av disse billige som finnes på ebay? Lage hull i båten som man så tetter med billige kinalys??? Nei, den tror jeg at jeg ville holdt meg langt unna. Om man absolutt skal gjøre det, så må man vite hva man kjøper for det er utrolig mye rart som kommer fra Kina. Kina har mye bra også men du må ha meget god kunnskap for å få tilgang til de beste lyktene. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 26.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2019 Komodo skrev for 8 timer siden: Det var ikke bare batteriet som måtte lades da Prøver å holde antall hull under vannlinje til minimum av det som er nødvendig jeg da. Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 26.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2019 Hva er det av kvalitetslys som fungerer da? Jeg bestilte noen billige til ett par hundrelapper for å se hvordan de er. Trenger nødvendigvis ikke bore hull til disse for å teste. Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 26.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2019 Jeg kjøpte lys fra maritim. Trenger ikke bore hull under vannlinjen. Og lyser like sterkt etter ett år i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 26.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2019 Jeg har vært inne på tanken, men å bore hull under vannlinjen kommer ikke på tale. Det er vel mulig å finne en brukbar løsning i forbindelse med badeplattformen. Sitér dette innlegget Link to post
Vdub Svart 26.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2019 (redigert) Er det noe poeng i disse lysene annet enn at det skal se harry ut? Redigert 26.Februar.2019 av Vdub (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 26.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2019 Vdub skrev 8 minutter siden: Er det noe poeng i disse lysene annet enn at det skal se harry ut? Vist du ikke liker undervannslys...hvorfor går du inn på en tråd om undervannslys? Bare for å rakke ned på de som har/vil ha? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 26.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2019 23 hours ago, løve said: Kjøpt på EBay . Fungerte perfekt i to måneder. Ble svakere og svakere. Angrer meg litt at jeg ikke tok bryet med å reklamere. De der selges under mange forskjellige navn, også av butikker i norge. Har til gode å se noen av de som varer særlig lenger enn en sesong. Virker å være et designproblem med gjennomføringen til kabelen inn i lykta. Anbefaler å kjøpe noe ordentlig som virker om man først skal borre hull i båten. Selv har jeg Ocean LED A8. Koster litt mer, men er en helt annen kvalitet. Fire små skruehull samt 1 stk 10mm hull til kabelen i senter av lykta. Lykta tetter mot skroget med sika, så det kommer aldri vann til gjennomføringen. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Vdub Svart 26.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2019 Å så fornærma vi ble, lurte bare på om det var noe poeng i dem annet enn å pimpe båten. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 27.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 Vdub skrev for 7 timer siden: Å så fornærma vi ble, lurte bare på om det var noe poeng i dem annet enn å pimpe båten. Sikkert til å lyse etter krabbe Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Sjøbliss Svart 27.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2019 Jeg synes det er gøy å se under vann, og så er det koselig med litt kveldslys. Ungene synes også det var gøy på mørke kvelder med lyset når de snorkler rundt. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
JRK Svart 28.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2019 Jeg har et kamera med lys. Da kommer det nesten alltid fisk og titter inn i kameraet. Kjempemorro for barn og voksne. Om man oppnår den samme effekten ved at man kan sitte på badeplattformen og se på fiskene, går dette fra å være Harry til koselig. Må bare innrømme at tanken har slått meg men foreløpig er det for Harry. Men skulle jeg skifte mening, tror jeg at jeg hadde montert de oppå trimflapsene. Da blir det eventuelt et lite hull under badeplattformen høyt over vannlinjen til strømkabelen Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2019 Jeg vi anbefale å montere evt slike lys så de lyser nedover, ikke bakover! Jeg ser ofte båter med skarpe blå lys I vannlinjen langs kaien, og de er faktisk ganske så blendende når båtene beveger seg litt I bølgene og lyset kommer over vannlinjen! Rimelig unødvendig etter mitt syn. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kjellg Svart 28.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2019 (redigert) Tromsø Havn har et ganske nytt anlegg hvor de monterte lys under vann. Har blitt veldig populært for det samler seg utrolig mye fisk der. Redigert 28.Februar.2019 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.