Jump to content

går dette bra å slepe?


eysteind

Recommended Posts

Det er ein kar i Naustdal som heiter Endre Gundersen. Han har ein gammal Volvo F89, 4-aksla duppeditt med ei gedigen kran på. Han tok 2000,- for ein transport av ein 27" Plattgatter mellom Sande og Reed.. Det kunne jo vere ein idè å sjekke med han kva han skal ha for eit slikt oppdrag? Veit han har ein del oppdrag rundt om kring i fylket, og om du ikkje har hastverk, kan det hende han er i området og kan ta med formene.. Erfaren fyr, i alle fall!

Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip..

 

Forland Plattgatter - Olida.

Link to post
Share on other sites

Det er ein kar i Naustdal som heiter Endre Gundersen. Han har ein gammal Volvo F89, 4-aksla duppeditt med ei gedigen kran på. Han tok 2000,- for ein transport av ein 27" Plattgatter mellom Sande og Reed.. Det kunne jo vere ein idè å sjekke med han kva han skal ha for eit slikt oppdrag? Veit han har ein del oppdrag rundt om kring i fylket, og om du ikkje har hastverk, kan det hende han er i området og kan ta med formene.. Erfaren fyr, i alle fall!

<{POST_SNAPBACK}>

Hei FreddyB!

Ettersom formene ligger på en liten øy/holme, så er nok lastebåt eneste alternativ. Men kor held Endre Gundersen til? Naustdal i Norfjord eller Sunnfjord? Må nemlig kjøre formene på lastebil fra Måløy til Stryn, og da kan han vere aktuell...

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Har du fått formene hjem? Kan du ikke skjære av avstivrene da og slepe formsettet hjem. Stiverne kan du jo plastre på etterpå igjen. Det blir ikke så gal betaling for denne jobben.

 

En helt annen ting, hvor skjøpte du skyvedørene til Halcoen hen?

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hei!

Formene er ikke komt i hus enda, men har igrunn fått et godt tilbud på frakt med lastebåt.

Men har i den senere tid begynt å trekke meg fra dette prosjektet. Omtrent alle mener at dette blir alt for mye jobb, og ikke minst kostbart! Og så er det alt dette tullet om CE merking ol. som setter en bremse for dette prosjektet. Et slikt prosjekt vil fort koste 200.000,- og som 18-åring synes eg dette er mye penger! I tillegg har eg halcoen, som eg ikke har lyst til å selge.

Og dersom eg går "konkurs" kan eg ikke selge båten før om 5 år, Og da er eg redd for at halcoen blir offer for finn.no.

Ikke nok med det: Har igrunn ingen plasser å holde til med støpingen. Har en låve som kan bruke, men er redd for at det vil bli vel mye poyesterlukt for naboene.

Dessuten er halcoen langt fra ferdig!.

 

Har lagdt inn bud på en forsikringsbåt idag. Får eg denne, eller finner et annet kupp, så blir dette et mye billigere prosjekt.

 

For å bygge båt koster! Regner med 30.000 i polyester/matte gelgoat, 50.000 for vindu/rekke/dør, 10.000 for ror/styring. 20.000 i innredningsmateriaer, 30.000 for utstyr, 100.000 for motor, så blir jo dette ganske kostbart!

 

Men en gang når eg blir stor og rik, så blir det sjølvlaget båt!

 

 

Vindskjermen til halcoen ble laget av Colt...

Link to post
Share on other sites

Har lagdt inn bud på en forsikringsbåt idag. Får eg denne, eller finner et annet kupp, så blir dette et mye billigere prosjekt.

 

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, noe må du vel ha å gjøre :wink:. Litt interessant det du sier om å kjøpe en forsikringsbåt. Du har sikkert studert en del om CE-merking, hvordan stiller det seg om du må utføre reparasjonsarbeider for å tilbakeføre båten til opprinnelig standard. Er ikke dette også underlagt de samme CE-kravene?

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Ja, noe må du vel ha å gjøre :wink:. Litt interessant det du sier om å kjøpe en forsikringsbåt.  Du har sikkert studert en del om CE-merking, hvordan stiller det seg om du må utføre reparasjonsarbeider for å tilbakeføre båten til opprinnelig standard.  Er ikke dette også underlagt de samme CE-kravene?

<{POST_SNAPBACK}>

Den aktuelle båten, en Sollux 24var såpass gammel at den ikke var CE godkjent. Og elles var det ikke noe skader på den, kun motor som måtte overhales/byttes og skifte av innredning/utstyr.

Fekk desverre ikke denne båten, men gode tilbud kommer altid tilbake...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...