Kenneth82 Svart 10.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 Jeg håper inderlig du har rett @Zitt ca 6nm igjen til Haugesund - dette har gått unna! Dessverre kun med test av forseilet, vinden har stort sett vært i mot hele dagen .. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 Håper du får litt seilvind i morgen Flott å se alle bildene du tar. Regner med det er nytelse på høyt plan ombord. . Kos dere videre. Endelig ble det Bobåt Link to post
Kenneth82 Svart 10.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 Takk for det! Må jo ha noen minner å se tilbake på fra turen! Men: Er det noen som er oppdatert på vannmuligheter i Haugesund som er vinteråpne? Link to post
Kenneth82 Svart 10.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 Innseiling Haugesund fra nord, vi nådde frem i dagslyset Link to post
J.R.K. Svart 10.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 Mener det er mulig å fylle vann nord på kaien(nord for "Scombrus", fiskebåt som ligger inne), på gjestebrygga er det stengt. Link to post
bjorngb Svart 10.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 Vel fremme i Haugesund nå ser jeg. Flott å følge med. Link to post
Kenneth82 Svart 10.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 @J.R.K. - der fant vi pigadø vann!! Nå: Ankerpils! Link to post
lasmarquezas Svart 10.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 Gratulerer med godt gjennomført etappe! Nyt ankerpilsen. Link to post
Nevermind Svart 10.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 Mange flotte bilder, og helt sikkert en dag du vil huske lenge. Jeg har nettopp lest gjennom min egen hentetråd fra mars 2015, og husker det meste som om det skulle vært i går. Håper dere får vind til å kunne ta opp seilene i morgen. Fortsatt god tur. Link to post
pacuare Svart 10.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2018 Herlig med tur på denne tiden av året. Var ute i båt selv i dag, men bare for å sette garn. Livet ombord er noe helt annet. Bra gjennomført etappe. Nyt siste dagen også! Link to post
Kenneth82 Svart 11.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2018 Tidlig morgen.. Kapteinen tar ansvar og får skuta avgårde, mens matrosene sover ut eller perm på land igår ... er ganske sikker på at han ene her nede fortsatt har full seilerhabitt på seg i senga Link to post
Zitt Svart 11.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2018 God morgen! Jeg tror du bare skal la mannskapet være der de er, det er ikke sikkert du kan bruke de til noe uansett! Link to post
Kenneth82 Svart 11.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2018 Det har du kanskje helt rett i @Zitt Moderne tid møter historie, skip i opplag med Avaldsneskirken i bakgrunn: Link to post
Zitt Svart 11.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2018 Jeg husker godt hvor jeg koste meg i det området du er nå, da jeg var på hentetur fra Kvitsøy, med vår båt i 2014. Liker når det er masse og se, og stor trafikk. Det er ikke sikkert det blir så mye seiling i dag heller, men det får du sikkert nok av siden. Det hender jo rett som det er at "viften" står på her på Vestlandet. God tur hjem! Link to post
Kenneth82 Svart 11.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2018 Ja det er en flott rute sørover. Og jeg er selv født og oppvokst på Avaldsnes, da er det kjekt å seile forbi hjemlige trakter. Litt regn i lufta nå, vind imot så det er akslingen som driver oss frem... Dette skjæret hadde det passende navnet Kulorten: Link to post
lasmarquezas Svart 11.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2018 Det er helt fantastisk å kaste loss tidlig om morgenen. Nå får du en fin dag, så her er det bare å nyte inntrykkene - med eller uten våkne matroser! God tur videre! Link to post
Sjøbliss Svart 11.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2018 God tur videre! Takk for flotte bilder underveis. Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Kenneth82 Svart 11.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2018 Ja nå tror jeg matrosene snart våkner om de vil eller ei, for her kom en del dønninger. Uansett flott tur så langt idag, litt sludd men fint. En periode fikk jeg luftet forseilet også - fint øyeblikk det å heise eget seil alene for første gang (noensinne!). Nå venter Boknafjorden med dønninger fra sørvesr og vind fra øst. Link to post
Kenneth82 Svart 11.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2018 Over verste delen av Boknafjorden, og passerer Kvitsøy med sine 365 øyer og holmer. Definitivt et turmål en annen gang. Ikke like mange bilder idag - grått og noen dråper i lufta. Må snart begynne å rydde litt i skuta etter tre glade gutter på tur - rederinnen møter oss ved hjemmehavn i Sandnes. ... og da passet det bra at ene matrosen våknet til nå Link to post
Kenneth82 Svart 11.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2018 Stille og fint nå Link to post
Fyrlykten Svart 11.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2018 Det nærmer seg nå ser jeg "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kenneth82 Svart 11.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2018 To glade og slitne gutter avlevert i Stavanger. Nå er det hjem! Link to post
Zitt Svart 11.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2018 (redigert) Her kommer de sigende inn for en mellomlanding1 En forventningsfull matros er klar for å mønstre av! Sikkert deilig å få fast grunn under føttene! Og så farer kapteinen ensom inn i aftensolen....! Takk for en finfin tur!!! Redigert 11.Mars.2018 av Zitt (see edit history) Link to post
Kenneth82 Svart 11.Mars.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2018 Takk for bildene @Zitt så gøy å bli overrasket av bonusbilder! Nå er det bare sjarmøretappen inn Gandsfjorden igjen - hvor rederinnen og to lettmatroser venter. Guttungen på 3,5 skal få se skuta for første gang - og velge seg lugar. På en måte så blir det turens høydepunkt! Skal få lagt ut flere bilder og tekst senere - men setter pris på alle som har blitt med på turen - således har jeg hatt mange matroser med på henteturen! Tusen takk! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn