Jump to content

Hentetråd, Askøy - Sandnes, Elan Impression 384

Kenneth82

Recommended Posts

Mange flotte bilder, og helt sikkert en dag du vil huske lenge. Jeg har nettopp lest gjennom min egen hentetråd fra mars 2015, og husker det meste som om det skulle vært i går. Håper dere får vind til å kunne ta opp seilene i morgen. Fortsatt god tur. 

Jeg husker godt hvor jeg koste meg i det området du er nå, da jeg var på hentetur fra Kvitsøy, med vår båt i 2014. Liker når det er masse og se, og stor trafikk.

Det er ikke sikkert det blir så mye seiling i dag heller, men det får du sikkert nok av siden. Det hender jo rett som det er at "viften" står på her på Vestlandet.

God tur hjem!

Ja det er en flott rute sørover. Og jeg er selv født og oppvokst på Avaldsnes, da er det kjekt å seile forbi hjemlige trakter. 

Litt regn i lufta nå, vind imot så det er akslingen som driver oss frem...

Dette skjæret hadde det passende navnet Kulorten: :giggle:

5400022C-EBA1-43AB-A1E4-D80F522089D6.jpeg.67bf10c0be94b4987cab80aed669865d.jpeg

Ja nå tror jeg matrosene snart våkner om de vil eller ei, for her kom en del dønninger. 

Uansett flott tur så langt idag, litt sludd men fint. En periode fikk jeg luftet forseilet også - fint øyeblikk det å heise eget seil alene for første gang (noensinne!). :thumbsup:

Nå venter Boknafjorden med dønninger fra sørvesr og vind fra øst. 

Over verste delen av Boknafjorden, og passerer Kvitsøy med sine 365 øyer og holmer. Definitivt et turmål en annen gang. 

Ikke like mange bilder idag - grått og noen dråper i lufta. Må snart begynne å rydde litt i skuta etter tre glade gutter på tur - rederinnen møter oss ved hjemmehavn i Sandnes. 

... og da passet det bra at ene matrosen våknet til nå :giggle:

Takk for bildene @Zitt :clap::thumbsup:

så gøy å bli overrasket av bonusbilder!

Nå er det bare sjarmøretappen inn Gandsfjorden igjen - hvor rederinnen og to lettmatroser venter. Guttungen på 3,5 skal få se skuta for første gang - og velge seg lugar. På en måte så blir det turens høydepunkt! 

Skal få lagt ut flere bilder og tekst senere - men setter pris på alle som har blitt med på turen - således har jeg hatt mange matroser med på henteturen! Tusen takk!

8FF0BF68-E6F3-476C-9E59-DFBB037893AA.jpeg.298e702bda476d887009a566e183f0ef.jpeg49422CB2-688C-4B2F-9A17-9D8C5BD75C63.jpeg.051fedba60234ca21331ba4804c4bfbe.jpeg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...