Nevermind Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 4 år gammel artikkel fra Luftfartstilsynet, men det ser ut til at du skal kunne ta med vest med inntil 2 CO2-patroner. Jeg ville tatt vesten som håndbaggasje, og så hvis det ble problemer tatt ut patronen og kjøpt ny slik Ask nevner. http://luftfartstilsynet.no/avdelinger/Security/article1110.ece Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Ta ut patron. Spurte ikke og ble ikke stoppet. Hadde med 4 oppblåsbare redningsvester på fly til Italia. Innsjekket bagasje. Co2 patron på skredsekk (oppblåsbar redningsvest til bruk når en er tatt i snøskred) er mye større, der var det etter bruksanvisningen greit å sende med fly så lenge patron ble tatt ut. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Ingen problemer lar den gå i bagasjen...... ikke som håndbagasje når jeg er på "henteturer" Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Zitt Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Nå er vekkerklokken stilt på lørdag morgen kl 5.00! Da går jeg vel ikke glipp av så mye? Været blir visst ikke så aller verst, solbrillevær om lørdagen men sydvestvær om søndagen! Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 8.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Takk for innspill. En tur innom Maritim idag for å handle diverse backup-utstyr - det gledes til avreise i morgen Lørdagen blir tidlig - tre glade gutter som håper på pizza og øl i Haugesund, blir en lang dag. Været ser bra ut, dog ikke mye seilevind. Søndag ser ut til å by på våt seilevind, så vi får en typisk vestlandstur! Blir hyggelig å ha dere med på tur - skal prøve å dele både tekst og bilder underveis! Sitér dette innlegget Link to post
Andresh Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Hvor har du hjemnehavn? Vi ligger i Sandnes Havn og vurderer tur på sjøen i helgen. Men fortsatt litt is utover fra indre havn Sandnes og til Sjøspeideren..... Kan tenkes at sol og 3-4 pluss gjør at siste rest forsvinner i helgen. God tur ? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 8.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 @Andresh; Oppdaget nettopp at vi muligens har samme havn - ref. tråden til Bjørn. Jeg ligger på Hana BF sin havn, ved sjøspeideren. Håper sol og plussgradene gjør kål på isen.. Hvis ikke settes min lit til @Bjørn Løvjomås som isbryter Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.Mars.2018 Del på Facebook Svart 8.Mars.2018 Jeg skal brumme ekstra kraftig.. ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kenneth82 Svart 9.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2018 Første bilde fra turen, håper de neste inneholder mer sjø Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 9.Mars.2018 Del på Facebook Svart 9.Mars.2018 Andresh skrev On 8.3.2018 at 14.50: Hvor har du hjemnehavn? Vi ligger i Sandnes Havn og vurderer tur på sjøen i helgen. Men fortsatt litt is utover fra indre havn Sandnes og til Sjøspeideren..... Kan tenkes at sol og 3-4 pluss gjør at siste rest forsvinner i helgen. God tur ? Her er det Sandvigå. Godt vi har hele Sandnes Øst på baatplassen. Lite is etter Hana båtforening. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Mars.2018 Del på Facebook Svart 9.Mars.2018 God tur! blir kjekt å følge med. Begynner å bli greit med dagslys også nå. Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 9.Mars.2018 Del på Facebook Svart 9.Mars.2018 (redigert) Håper du får en fin hentetur @Kenneth82 når regner du med å kaste loss? Kan vi følge deg på mAIS? Redigert 9.Mars.2018 av Fyrlykten (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kenneth82 Svart 9.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mars.2018 Takk for det @Fyrlykten! Er nå krøpet inn i soveposen, god gjennomgang med selger tidligere ikveld som hentet oss på Flesland. Underveis bunkret vi opp som om vi aldri mer skulle se land, og handlelisten på Rema var lengre enn ankerkjettingen ombord ... Vi er med andre ord verken tørste eller sultne når vi legger oss for kvelden. Men varme ... det er det kanskje verre med. Kuldegrader og is på bryggene, så forventer en kald og frisk start på dagen i morgen. Vekking er satt på 06:00, avgang ca 06:30. Frokost et sted på fjorden. mAIS blir aktiv i morgen ?? Nå venter første natt i ny båt - med mye følelser som rumler rundt i magen. Ser dere en Elan med tre glade gutter, muligens litt blåfrosne, på fjorden i morgen - så er det bare å vinke - gleder oss til turen! Sitér dette innlegget Link to post
Princess V48 Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Da er kaffen klar her til startskuddet fyres? God tur! Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 10.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Takk for det! underveis etter å ha kriget med stramme, frosne fortøyninger ... http://boatwatchapp.com/see/257833380 Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Hei God tur. Her i Bømlafjorden er det svak vind frå aust, søraust. Det er nok dieselfokka som er seglet nett no. Sandnes er kanskje innan rekkevidda på ein laang dag? Dersom de ønsker å stoppa før Sletto er det plass på flytebrygga mi her i Valevåg. Straum, men dårleg med pubar:-) Ask Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 God tur Kenneth82. Vi åpna en råk for deg. Isen var råtten. Men jeg måtte bruke litt kraft for å komme gjennom. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kenneth82 Svart 10.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Takk @Ask og @Bjørn Løvjomås! målet for dagen er Haugesund - nydelig på sjøen, men lite vind. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 God morgen! Synd det skulle bli så kaldt og guffent, men det kan jo hende at det bedrer seg litt utover dagen! På denne tiden av året kan man jo ikke forvente allverdens. For oss som sitter inne god og varm ser jo forholdene helt strålende ut. Håper det kommer litt vind til dere utover dagen. Ønsker dere en strålende tur! Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 10.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Flatt, men flott! Virker mAIS? Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 jepp. Nå seiler du straks utenfor stuevinduet mitt her.. Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
TB22 Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 (redigert) Med Folgefonna i bakgrunnen. Ikke værst :) Redigert 10.Mars.2018 av TB22 (see edit history) Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Kenneth82 Svart 10.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Så flott bilde - takk skal du ha! håper ikke du så vår eminente test av autopilot-samsnakker-med-plotter ... Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Ikke som jeg la merke til nei . Men om eg hadde sett det, så hadde jeg trodd det var normalt. Seilbåtene går sjelden i en rett linje der ute Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Framtia Svart 10.Mars.2018 Del på Facebook Svart 10.Mars.2018 Flott bilde TB22, skulle gjerne hatt den utsikten der ? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.