Gudrun Startet 7.Februar.2018 Link til dette innlegget Startet 7.Februar.2018 Leste akkurat denne under her. 300 kroner pr stk betales det for å fiske opp laksen som har rømt fra et anlegg. Står ikke noe om man må være registrert fisker for å delta i dette fisket. https://www.nrk.no/trondelag/laks-har-romt-fra-marine-harvest-anlegg-i-naeroy-1.13902322 Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 7.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2018 Marine Harvest betaler fiskere 300 kroner for hver fangede fisk som kommer fra anlegget. det er ofte der problemet kommer, man må bevise at fisken kommer fra demmes anlegg. for de som er fiskeintresserte og kjenner en fluebinder, bygg om en sabiki hekle til en hekle med imitasjoner av laksepellets. Evt kjør til marine Harvest og spør om ett par liter pellets som man bruker som agn på sabiki'n. denne laksen kommer til og gå grunnt, og da blir det problemer med nedsenkningskrav på garn som er at høyeste delen av garnet skal være 3m under overflata. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 7.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2018 "Laksen har medisinrester i seg og kan ikke fanges til matbruk"... høres jo ikke bra ut. siste gang jeg kjøper oppdrettslaks. Sitér dette innlegget Link to post
ags88 Svart 7.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2018 Bigmac skrev 51 minutter siden: "Laksen har medisinrester i seg og kan ikke fanges til matbruk"... høres jo ikke bra ut. siste gang jeg kjøper oppdrettslaks. Nå har jo ikke fisken som kommer på markedet medisin rester i seg da. Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
Jonas Svart 7.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2018 (redigert) Hvem kontrollerer dette tror du/dere? Egenkontroll, Mattilsynet ? Redigert 7.Februar.2018 av Jonas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 7.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2018 Bare å ta en laks morgen og kveld i 14 dager, så har du knekt alt av betennelser i kroppen. Man blir sunnere av å spise fisk, ingen tvil om det... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Komodo Svart 7.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2018 Betennelsene har du nok ennå i kroppen etter en slik "laksekur" men du blir kvitt ringormen Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ags88 Svart 8.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2018 Jonas skrev On 7.2.2018 at 12.14: Hvem kontrollerer dette tror du/dere? Egenkontroll, Mattilsynet ? Vist det var meg du spurte: Etter all bruk av medisin/behandling etc, har fisken tilbakeholdtstid, dette blir regnet ut fra temperaturen i sjøen, døgngrader. Egenkontroll og ekstern kontroll. Men nå skal det sies at jeg jobber i gamet, på hav nivå. Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
Bigmac Svart 8.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2018 God på å dra laks du da? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.