Jump to content

Erfaringer med Scand Baltic vs Nidelv 28?

Merlis

Recommended Posts

blue moon skrev for 4 timer siden:

Jeg liker veldig godt utseende på Baltic og Atlantic, dumt de ikke har modifisert seg noe på 30år............. 

Jo men ikke så lett å gjøre forbedringer på noe som er i utgangpunkt perfeksjonert J

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Takk for mange gode innspill og forslag til båt! Jeg skal vise kona en del forskjellige båter på nett en kveld vi får tid. Helt supert at dere kommer med forslag til båter i samme størrelse og prisklasse som vi er ute etter. Da har jeg flere alternativer å legge frem for henne :) 

Når det kommer til drev eller aksling, så må jeg vel ærlig innrømme at jeg selv har best erfaring med aksel. Det kommer selvfølgelig an på hvor godt holdt drevet er, men jeg har selv hatt en relativt kostbar affære med et drev på en båt jeg hadde for en del år tilbake hvor mye av innmaten måtte byttes ut. Jeg har også noen bekjente som kostet på en relativt ny båt ca 150-200.000,- med dobbelinstallasjon i sommer. 
Så jeg må vel ærlig innrømme at jeg heller mest mot en båt med aksel grunnet vedlikehold og kostnader. 

Har noen av dere erfaringer med Agder 840 båtene? Det ser ut som relativt romslige båter hvor man kan få fine eksemplarer til en god pris. 

Synes denne ser fin ut: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=99929164 

Det jeg ikke liker med disse er at man ikke har "L-sittegruppen" bak. Ser for meg at det kan være noe vanskelig å finne en god liggeposisjon på late sommerdager i sofaen på disse for 2 voksne personer. I en Nidelv 28 har man den romslige L-sittegruppen bak hvor to personer kan ligge å nyte varmen, og det samme ser jeg man får i flere av Balticene. 

Men over til Agder 840 ser de romslige ut, og man får en vesentlig nyere båt til en fornuftig penge kontra N28 og SB29. 

Synes generelt det ligger lite båter til salgs på finn enda, så det er mulig man må smøre seg med litt tålmodighet til utover våren. Men da stiger vel prisene også :) Har for så vidt ingen hast med å kjøpe båt, så vi kan også vente til høsten hvor vi kanskje kan gjøre noen bedre kjøp. 

Sagnet forteller om båtfruen som ønsker å bli campingbilfrue og tvinger skipperen til å legge ut båten for salg (og da blir den priset deretter)

Mange av de som ligger ute nå ble ikke solgt i høst pga pris, ikke sikkert det går opp på våren, derimot mer å velge mellom. Men finner du drømmebåten så slå til uansett årstid ? men prøvekjør for all del motoren først. Han som kjøpte vår forrige startet den kun ved brygga før han tok den, hadde jeg aldri turt. Vi så på 5 båter eller noe sist. Kjørte de litt hardt og en fikk feilkode og hostet seg tilbake til havna, en annen kom ikke opp i turtall (Kan jo ha vært groe men...), den tredje mistet oljetrykket trolig giveren mente selger, men hvem vet... Han sa ikke noe om det før jeg så det) 

Baltic-pappa

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...