Jump to content

Powerpack som kan drive alt av verktøy?

BSI3

Recommended Posts

Hei, tenkte dette kunne være en god plass og spørre på angående strømkilder i Norge og utlandet. 

Jeg jobber som tømrer og periodevis kunne det hvert veldig praktisk med en strømkilde i bilen, kraftig nok til og drive alt av verktøy. Kikket litt på bilbatterier, men disse yter ikke nok volt og tømmes raskt til den bruken. Så nærmeste jeg er kommet er Dewalt sin DCB1800, men denne finnes kun i statene. http://toolguyd.com/dewalt-portable-power-station-review-dcb1800/

Ville denne virket i Norge om jeg bare har adapter for stikkene? 

Kom gjerne med andre alternativer også ;)

Takker

Hvis du ikke kan bruke aggregat der du skal jobbe så kan du jo skru sammen en slik kasse selv. Den består vel ikke av annet enn et batteri og en inverter i en fancy plastkasse? Hvis du vil ha ned vekta kan du jo koste på deg LiFePo4 batterier. Du finner et par tråder om slike batterier her inne hvis du søker. Hvis ikke kan du jo bruke AGM eller GEL batterier, avhengig av om du har behov for stort eller lite strømtrekk.

Jeg kjenner en byggmester som har kjøpt en del 48voltsutstyr det funker utmerket der man ikke har strøm eller agregat..  Dette er proffutstyr så du kan ikke forvente budgetpris..  han sa det var bare å mate på 2"x4" i gjersaga.. like bra som en vanlig sag..

Men spørs hvilke verktøy du tenker på.. skal du drive vanlig hobbyverktøy er vel et bra kvalitets agregat tingen..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Har også muligheten for en større UPS (Uninterruptible Power supply). Dette er egentlig batteri med inverter dette også, men muligens litt bedre satt sammen. Har et selv, det kan levere 2,4kw kontinuerlig, men tømmes fort for strøm. Hvis du har et forbruk på 1kw, har du tømt UPS`en på ca 16min. Dyr er de også.

beste tips, aggregat:yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...