Jump to content

Prosjekt: Installere Lifepo4 (intern BMS)


Larss1

Recommended Posts

BØstrøm skrev for 7 timer siden:

Du kan sette ladespenning, og forskjellige bulkfaser manuelt. For meg betyr det 12,6V bulk i 2 timer, 12,6V i 2 timer, og 12,6V i float i 6 timer. Eventuelt lavere volt, i en helt flat ladekurve. Lagring er best ved 60 prosent hele tiden skulle jeg mene. Det betyr at det vil være litt uheldig om du går fra båten med 14volt på batteriene hver 10.dag.

 

Jeg har Balmars 210A dynamo, som er redusert til 85%. Den ga ca 170A ved prøvekjøring. I tillegg har jeg originaldynamoen, som ladet inn på blybatteriene. Jeg kan lade paralellt med batterilader og dynamo fra hjelpemotor også, så da blir det bra med strøm ombord.  Drømmen nå er å utvide lithiumbanken med 600AH til, men det krever nærmest arv/feriepenger/tilbakebetalt skatt, eller en kombo av dette.

 

Takk for nyttig innspill. Har du prøvd Lotto? :flag: Ja det er dyrt, og det verste er jo at prisene vil gå betydelig ned de neste år samt kvaliteten øke. Men, jeg bare måtte ha :giggle:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...