Honduras Svart 23.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2018 Komodo skrev 11 minutter siden: Det går sikkert fint å bruke delfinfett på hampen Må man ty til interstallær delfin, eller kan man bare gni gjengene med en helt vanlig delfin... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Hulda Svart 23.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2018 Altså, gjengetape uten delfinfett er som pølse uten sennep, slegge uten sleggefett, kjeltring uten antiseptisk rent rulleblad! Det er en rekke gode og fremforalt konstruktive eksempler! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 23.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2018 Komodo skrev 10 minutter siden: Nei, det er klart. Men den videoen jeg linket til var en helt grei demonstrasjon av å legge på hamp. ja han "holder røret med venstre hånd" og legger hampen på med høyre . Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Honduras Svart 23.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2018 Hvis jeg nå sammenfatter Hamp, Kjeltringer og B-gjenger i samme setning blir tråden snart stengt av PST (mange som har vinterferie i dag..) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Komodo Svart 23.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2018 Honduras: Vanlig delfinfett går bra, bare pass på at det ikke er harskt! Roger jo skrev 4 minutter siden: ja han "holder røret med venstre hånd" og legger hampen på med høyre . Nå satt jo røret hans fast i stikka da, så da kan det kanskje med litt godvilje sammenlignes med en gjennomføring som sitter i skroget Hulda skrev 8 minutter siden: Altså, gjengetape uten delfinfett er som pølse uten sennep, slegge uten sleggefett, kjeltring uten antiseptisk rent rulleblad! Det er en rekke gode og fremforalt konstruktive eksempler! Eller som en kollega sa til meg en gang; en sjømann uten kniv er som en hore uten fitte. Gjengetape med delfinfett tror jeg blir glatt. Kanskje best å bruke delfinfettet på hampen? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lars H. Svart 23.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2018 Et par rasp på gjengene med en grov fil før en legger på (delfin)fett og gamp nei hamp, skader ikke. Da fester de første rundene med hamp(!), eller som jeg pleier å kalle det stry, bedre. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 23.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2018 Som rørleggeren sa i 54 da han pakket med hamp, jo grønnere jo bedre når han spyttet på røret med hamp. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tom Rør Svart 23.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2018 Jeg bruker alltid hamp og Locher pasta, og har gjort det i fler og tredve år. Blir alltid tett, og er mulig å "justere". Tape er ikke noe alternativ for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 23.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2018 Hørte alltid at hamp og guffe skulle være så mye gris med, men etter diverse erfaringer med tape og tråd så sverger jeg nå til hamp. Blir alltid potte tett. Synes egentlig ikke det er så mye gris med det. Clas Ohlson har en pakke med begge deler til en 60-70 kroner. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 23.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2018 Hvorfor gjøre så mye greier ut av det? Loctite 577 gjør jobben uten problemer. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.