Jump to content

Rana Præsteng 16ft med vanntrukket skum mellom skrogene

soereng

Recommended Posts

Jeg har en Rana Præsteng 16 fot med vanntrukket skum mellom skrogene. Jeg lurer på om det er flere her inne som har eller har hatt en slik båt og muligens kan forklare meg, gjærne med bilder om hvordan dere har utbedret båten. Da tenker jeg på fjerning av skum og legge inn avstivere. Båten er kjempetung...

På 3. bildet er det illustrert hvordan båten er bygget opp. Gul farge er skum og grønn farge er glassfiber.

Har en 50 hk johnson 4-takt på båten, men sliter veldig med å få båten til å gå i plan allerede med 2 personer i båten...

Legger ved bilder av båten :-)

Takker på forhånd.

DSC01258.JPG

uten navn.png

Bunn.jpg

Redigert av soereng (see edit history)

jøss, ikke fått med meg at de der var helskummet men det står jo i annonsen:  

vil tro skummet i sidene er greit og at du slipper unna med å fjerne det i dørken 

Rana-plast 460 heter båten og de ble produsert først på 80-tallet.  Ikke sett så mange av de  - trur de ble dyre å produsere..? 

DSC_0038.JPG

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Jøss endelig noe informasjon om båten ? har prøvd å søke overalt etter denne båten, men har ikke funnet noe. Jeg laget til en skroggjennomføring for lensepumpe og tok å grov ut skummet dær og skummet var gjennomvått... så tror at det er myye mer vekt i båten som ikke skal være dær ? ja komondo har vært å sett ? mye bra info dær men skulle bare høre om det var gjort slikt arbeide på liknende båt som min ?

Tipper du også vil få mye informasjon om båten om du kontakter PW Plastservice i Finneidfjord. 

Innehaver jobbet tidligere hos Rana Plast, og det er ikke umulig at han har laget din båt.

Kanskje du også får råd og vink om hvordan fjerne skummet uten for mye riving.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

soereng skrev 22 minutter siden:

... ja komondo har vært å sett ? mye bra info dær men skulle bare høre om det var gjort slikt arbeide på liknende båt som min ?

Nå ligner vel ikke Dracoen min mye på din Rana, men jeg har jo også gjort en jobb med å bygge om dørk og avstivning. Link til tråden finner du i signaturen min (hvis du ikke allerede har lest den) :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...