Winge82 Startet 1.Mars.2018 Del på Facebook Startet 1.Mars.2018 Hei. Har fått tak i en gammel haug av en båt, som jeg tenkte å fikle litt med. Men kunne tenkt meg å vist vilken båt det er. Mest til nærmet båt jeg har funnet er Fram 25. (1975?) Men samtidig er det en ting jeg ikke får til å stemme med en Fram 25. Bakanten av hardtoppen min går rett ned fra takt og ned til skroget. Det gjør det ikke på de bildene jeg har funnet på nett. De har en bue her. Har noen bilder fra den dagen jeg hentet båten. Ingen bedre dessverre grunnet nå ligger den under pressening. Dere får bare arrestere meg. Hanske fersk i gamet, så kan ikke helt ord og uttrykk ? Vidar. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 2.Mars.2018 Del på Facebook Svart 2.Mars.2018 Hei og velkommen på båtplassen. Synes også dette ligner på en Fram 25. Tror kanskje at dette med avrunding fra hardtopp og ned til dollbordet, ser slik ut pga utforminga av kalesja. På denne Framen ser det ut som det er rett ned der du påpeker. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Winge82 Svart 4.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2018 (redigert) Takk for svar SoBo. Jeg har stor trua på det jeg også. Det er avmerking til bue der. Så har slått meg til ro igjen, med at der er en Fram 25. I dag har jeg fått løftet ut motoren. Tokk selvfølgelig ikke noe bilde når motoren hang i krana. Motoren var en sjøvansskjølt VP md2b. Skal sette inn en av samme type, bare ferskvannskjølt. Redigert 4.Mars.2018 av Winge82 Feil skriving (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 4.Mars.2018 Del på Facebook Svart 4.Mars.2018 Synes skroget minnet mer om en eldre livbåt? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 4.Mars.2018 Del på Facebook Svart 4.Mars.2018 37 minutes ago, Espen said: Synes skroget minnet mer om en eldre livbåt? Jeg synes også stilken/akterstevnen minner om livbåt. Hadde Fram en slik akterstevn? Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 4.Mars.2018 Del på Facebook Svart 4.Mars.2018 Er nok et "livbåtskrog", uten at det trenger å være negativt. Fram 25 har pent avrundet rumpe...... Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 4.Mars.2018 Del på Facebook Svart 4.Mars.2018 Kan det hende at man har satt et Fram overbygg på en livbåt tro? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Winge82 Svart 4.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2018 Hmmm. Det var jo litt nedtur. Tror jeg. Får vell se på det sånn. En livbåt er vell laga for å tåle litt røff behandling? Synes jeg hører det utpå. Blir praten. (Er så kos med snekke, hvilken type har du?) (Ja veldig kos med snekke, men det er en livbåt) ?? Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 4.Mars.2018 Del på Facebook Svart 4.Mars.2018 Jeg har eid en 1975 Fream 25 HT. Tror denne hekken er modifisert. Fram-hekken er ikke sånn. Ser ikke stevnen på den. Sitér dette innlegget Link to post
Winge82 Svart 4.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2018 Dette var nesten litt komisk. Sendte akkurat en Mail til deg Enter4u og spurte om det? Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 7.April.2018 Del på Facebook Svart 7.April.2018 Her er min gamle Fram25 Sitér dette innlegget Link to post
Winge82 Svart 10.April.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2018 enter4u skrev On 7.4.2018 at 21.44: Her er min gamle Fram25 Se her se. Den var pen. Kan ikke sammenlignes med min. Den skulle egentlig skrotes. Ville ikke starte, så putret av gårde i lille jolla mi og tauet den hjem. Ser ut som det er mye dypere kjøl også på din. Toppen av motoren min er rett i underkant setene. Veldig høyt, men veldig lett å komme til viss det er noe da. Har kun konsentrert meg om motor i vinter. Så den tror jeg er ganske bra nå. Her har jeg fått satt den inn i båten og holder på med siste finish. Så blir jeg fornøyd med motor. Får man tenke litt mere på selve båten. Tenkte hu skulle få navnet Shaby. Passer bra med tilstanden hennes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.