Jump to content

Erstatte turteller Volvo Penta TAMD 41p.

Ttor

Recommended Posts

Jeg planlegger en oppgradering av utvendig styreposisjon. I dag er det kun turteller og motoralarmer på denne styreposisjonen. Inne har jeg også vanntemp, oljetrykk, og volt i tillegg. Jeg ønsker å ha dette ute også, da jeg sitter der 95% av tiden. Jeg ser det må noen ekstra givere på plass for å få dette til. Jeg må handle inn nye instrumenter, og vil også skifte turtellerne, så alle er av samme type. Spørsmålet er om Turtellerne jeg har kan erstattes av Wema, Kus, etc. Har ikke sjekket tilkoblingene ennå, men ser de gjør en "self test" når tenningen slås på. Er det noen som har kjennskap til kobling av disse, og eventuelt har byttet til nyere instrumenter.

volvo-penta-tachometer-873992-vp873688-vp873660-or-873998-please-select-from-4600rpm-or-3400rpm-new-tacho-4600rpm-12-24-volt-873992-8005-p.jpg.7c2401aeaf23f218469152964db01d6c.jpg

Dette er typen som står i båten i dag. Timetellerne er selvsagt døde.....

39_1406451604.jpg.225cdb288c8d524482301759ba2dfeea.jpg

Det kommer etterhvert en fullstendig omorganisering av styreposisjonen, men det krever en del støpearbeid.

Dykker skrev 18 minutter siden:

Timetellerdisplayet skifter du lett selv. Selges bl a på Finn. Timeregistreringen ligger i selve instrumentet.

Jeg skal montere analoge Quarts-timetellere ved posisjonen inne. Timetellerne inne er også døde. Fikk lest av timene, da de virker sporadisk. Det koster fort 4-500 per display om jeg skal skifte. Turteller skal byttes for å få matchende type til nye Wema eller Kus instrumenter.

• 3 år senere...
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...