Ttor Startet 2.Mars.2018 Del på Facebook Startet 2.Mars.2018 Jeg planlegger en oppgradering av utvendig styreposisjon. I dag er det kun turteller og motoralarmer på denne styreposisjonen. Inne har jeg også vanntemp, oljetrykk, og volt i tillegg. Jeg ønsker å ha dette ute også, da jeg sitter der 95% av tiden. Jeg ser det må noen ekstra givere på plass for å få dette til. Jeg må handle inn nye instrumenter, og vil også skifte turtellerne, så alle er av samme type. Spørsmålet er om Turtellerne jeg har kan erstattes av Wema, Kus, etc. Har ikke sjekket tilkoblingene ennå, men ser de gjør en "self test" når tenningen slås på. Er det noen som har kjennskap til kobling av disse, og eventuelt har byttet til nyere instrumenter. Dette er typen som står i båten i dag. Timetellerne er selvsagt døde..... Det kommer etterhvert en fullstendig omorganisering av styreposisjonen, men det krever en del støpearbeid. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 2.Mars.2018 Del på Facebook Svart 2.Mars.2018 Timetellerdisplayet skifter du lett selv. Selges bl a på Finn. Timeregistreringen ligger i selve instrumentet. Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 2.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2018 Jeg har funnet dette skjemaet, men det gav meg ikke så mye mer. S- og S+ ser ut til å være signalet her. Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 2.Mars.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2018 Dykker skrev 18 minutter siden: Timetellerdisplayet skifter du lett selv. Selges bl a på Finn. Timeregistreringen ligger i selve instrumentet. Jeg skal montere analoge Quarts-timetellere ved posisjonen inne. Timetellerne inne er også døde. Fikk lest av timene, da de virker sporadisk. Det koster fort 4-500 per display om jeg skal skifte. Turteller skal byttes for å få matchende type til nye Wema eller Kus instrumenter. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 11.Desember.2021 Del på Facebook Svart 11.Desember.2021 Kor det gikk det her da skal tru? Var det bare bytte uten noe styr eller blei det bare krøll Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 12.Desember.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2021 On 12/11/2021 at 10:31 AM, Cerberus said: Kor det gikk det her da skal tru? Var det bare bytte uten noe styr eller blei det bare krøll Tja. Si det. Ble aldri gjort. Fortsatt planer om å oppgradere utvendig styreposisjon. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 12.Desember.2021 Del på Facebook Svart 12.Desember.2021 Nåh. Det var ikkje dei gode nyhetene eg søkte 😆 har sjøl dette typiske sammensuriumet av Volvo instrumenter som ikkje matcher kvarandre og sku gjerne hatt enntotal utskifting til like og moderne instrumenter. Men siden dette er vdo og Volvo spner der ikkje nødvendigvis så rett frem som en skulle tro. Eller kanskje 🤷 Sitér dette innlegget Link to post
Oggiwara'en Svart 13.Desember.2021 Del på Facebook Svart 13.Desember.2021 Jeg har nettopp bestilt et display fra Finn, så får vi se om det er like lett å bytte som på diverse videoer. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 14.Desember.2021 Del på Facebook Svart 14.Desember.2021 (redigert) Du får oppdatere etterkvart kor det går 👍 Nåken som veit om signalet hentes fra en egen giver eller fra dynamo på desse mekaniske motorane? Redigert 14.Desember.2021 av Cerberus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Oggiwara'en Svart 16.Januar.2022 Del på Facebook Svart 16.Januar.2022 Det nye digitale timeteller-displayet til turtelleren ble i dag byttet på 10 minutter som på denne videoen. https://www.youtube.com/watch?v=u_Ho05-qI3I&t=157s Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.