Jump to content

Hentetråd P480 Sandnes til Oslo

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Da er siste etappe unnagjort og etter nok en fantastisk dag ligger fortøyd i Vollen. Det har vært en utrolig spennende og lærerik tur. Bratt lærekurve med for meg en veldig stor båt. Det var veldig bra og få hjelp av @Bjørn Løvjomås på første halvdel. Det skapte ro og trygghet og ga meg en en fin mulighet til å bli kjent med båten. Og båten har oppført seg veldig bra, kun småting som lett har latt seg fikse underveis. :)

I morgen begynner jobben med å flytte inn saker og ting da denne båten blir mitt nye hjem. :)

_MG_9623.jpg

_MG_9630.jpg

_MG_9664.jpg

_MG_9670.jpg

_MG_9678.jpg

_MG_9686.jpg

Jeg er alltid spent når jeg møter nye båteiere på denne måten. Hva slags folk treffer jeg på denne gangen . Det er like gøy alltid. Nye folk, nye ansikter. Jeg fikk tidlig spørsmål om å hjelpe til med denne henteturen. Etter hvert som vi pratet på telefonen så kom det for meg at du gjerne ville lære om båten og om det å forsere nye strekninger.  Jeg må si at du er en særdeles lærevillig person. Å du er lett å samarbeide med. Jeg ble imponert over å se hvordan du håndterte båten på kort tid. Vi fikk jo lite problemer med været på denne turen. Så noen skikkelig prøve ble hverken du, jeg eller båten satt på. Men jeg tror faktisk at du ville løst det og. 

Husk på korte frem og tilbakestøt. Det er lurt for å få rette bevegelsen i båten. ?

Ellers ble det en særdeles hyggelig tur med mye latter og spøk. Vi fant en god tone ombord. Så jeg takker for at jeg fikk vøre med på denne turen. Ser tilbake på det med stor glede. Lykke til som båtboer. Jeg tror du vil finne stor glede i dette livet. Vi sees? @Sea you

20180309_102900.jpg

Redigert av Bjørn Løvjomås (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Bjørn Løvjomås skrev On 15.3.2018 at 10.05:

Jeg er alltid spent når jeg møter nye båteiere på denne måten. Hva slags folk treffer jeg på denne gangen . Det er like gøy alltid. Nye folk, nye ansikter. Jeg fikk tidlig spørsmål om å hjelpe til med denne henteturen. Etter hvert som vi pratet på telefonen så kom det for meg at du gjerne ville lære om båten og om det å forsere nye strekninger.  Jeg må si at du er en særdeles lærevillig person. Å du er lett å samarbeide med. Jeg ble imponert over å se hvordan du håndterte båten på kort tid. Vi fikk jo lite problemer med været på denne turen. Så noen skikkelig prøve ble hverken du, jeg eller båten satt på. Men jeg tror faktisk at du ville løst det og. 

Husk på korte frem og tilbakestøt. Det er lurt for å få rette bevegelsen i båten. ?

Ellers ble det en særdeles hyggelig tur med mye latter og spøk. Vi fant en god tone ombord. Så jeg takker for at jeg fikk vøre med på denne turen. Ser tilbake på det med stor glede. Lykke til som båtboer. Jeg tror du vil finne stor glede i dette livet. Vi sees? @Sea you

20180309_102900.jpg

Takk for hyggelige ord! :) Og takk for en fantastisk tur og veldig god hjelp! :)

Sea you skrev 13 minutter siden:

Hehe jeg fikk, ikke 3, men 30 fots syken. Hadde en 19 fots daycruiser før denne. Men jeg har erfaring fra større båter tidligere. :)

Må være gøy og ha en så stor og romslig båt! Grattis. @Bjørn Løvjomås har jo god erfaring med å bo i båt og sikkert mange tips. Er dette en "test" eller har du bestemt deg for å kaste loss fra fast bopel på land?

mvh Bergen Dørk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...