Nybegynner1 Svart 16.April.2018 Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 Vel, uansett vellykket arbeid eller ei, kan man lære av begge deler ? hehe Bare å pøse på med bilder helt ned på detaljnivå ? Sitér dette innlegget Link to post
Vegvisir Svart 16.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2018 (redigert) Har fått litt lys til å virke sånn mellom slagene med glassfiberstøp i dag og ? Pluss revet av den øverste fenderlista på baugen da den var pill råtten og mest gang og slang, og markert bedre del av skroget som skal bli blått. Redigert 16.April.2018 av Vegvisir (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lady E Svart 17.April.2018 Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 Hei. Svært prosjekt det her, godt begynt og lykke til videre. Jeg har maken båt der jeg fjernet øverste fenderlista forut og sparklet igjen skruehullene, syntes det ble penere/ryddigere. Sitér dette innlegget Link to post
Vegvisir Svart 17.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 8 hours ago, Lady E said: Hei. Svært prosjekt det her, godt begynt og lykke til videre. Jeg har maken båt der jeg fjernet øverste fenderlista forut og sparklet igjen skruehullene, syntes det ble penere/ryddigere. Takk for det. gode tips tas gjerne imot @Lady E ? Sitér dette innlegget Link to post
Vegvisir Svart 17.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2018 valgte å støpe inn en del av det hjørnet som var skjært ut etter å ha bygget opp grunnlaget på nytt. Delen ble pusset ned for gammelt belegg (antiskli, primer, sparkel og gelcoat) før den ble rengjort med aceton og presset ned i 4 lag våt glassfiber og satt i spenn for å få minst mulig luftbobler i forbindelsen. Så etter litt herding ble ett lag glassfiber lagt som knutepunkt mellom skroget og delen... venter spent på herding ? Sitér dette innlegget Link to post
Vegvisir Svart 18.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Fått litt farge på sida av skroget i dag. Neste steg er primer og bunnstoff ? Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 ser det kommer seg no, stå på du, hvilken farge skal du ha på bunnen.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
SoBo Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Bastant skute dette. Moro å se at de blir tatt vare på Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
HenrikN Svart 18.April.2018 Link til dette innlegget Svart 18.April.2018 Hva har du brukt for å få av "fargen" på skroget? Selv sliter jeg med å skrape av mange års synder med tykke lag med bunnstoff. Sitér dette innlegget Link to post
MB Sofie Svart 19.April.2018 Link til dette innlegget Svart 19.April.2018 Lykke til Vegvisir Sitér dette innlegget Skynd deg om bord, så kan vi ta oss god tid. Link to post
Vegvisir Svart 21.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2018 On 4/18/2018 at 9:21 PM, torbi said: ser det kommer seg no, stå på du, hvilken farge skal du ha på bunnen.? Blir sort bunnstoff type selvpolerende Sitér dette innlegget Link to post
Vegvisir Svart 21.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2018 On 4/18/2018 at 10:02 PM, HenrikN said: Hva har du brukt for å få av "fargen" på skroget? Selv sliter jeg med å skrape av mange års synder med tykke lag med bunnstoff. Har brukt vinkelsliper med stående stålbørste for det meste. Har fungert bra med tanke på kontroll av hvor mye man pusser vekk, men bruk vernebriller da tråder som løsner er noe dritt.. Sitér dette innlegget Link to post
Vegvisir Svart 21.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2018 On 4/19/2018 at 9:31 AM, Morten83 said: Lykke til Vegvisir Takk for det @Morten83 ? Sitér dette innlegget Link to post
Vegvisir Svart 22.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2018 Blir rolig frem til helga nå. Har andre ting jeg må gjøre innimellom slagene også. Denne helga har jeg ledet en tur for kajakkpadlere i brottsjøer utenfor Kvenvær på Hitra ? Sitér dette innlegget Link to post
Vegvisir Svart 29.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2018 Mistenker at det er på tide å bytte zinken? Sitér dette innlegget Link to post
Vegvisir Svart 29.April.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2018 Priming strøk 1.. Sitér dette innlegget Link to post
Vegvisir Svart 8.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2018 Da er bunnstoffet og ny zink på plass ? Sitér dette innlegget Link to post
Capt.Yorgoz Svart 9.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2018 Disse båtene tiltaler meg veldig. Liker spesielt formen på baugen. Ser på en måte ut som en gedigen båt som er forminsket. Følger med deg videre. Gudd løkk ☺️ Sitér dette innlegget Link to post
Vegvisir Svart 11.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2018 On 5/9/2018 at 3:04 AM, Capt.Yorgoz said: Disse båtene tiltaler meg veldig. Liker spesielt formen på baugen. Ser på en måte ut som en gedigen båt som er forminsket. Følger med deg videre. Gudd løkk Takk skal du ha ? Trenger litt luck da skuta skal sjøsettes helga 18-20 mai Sitér dette innlegget Link to post
Vegvisir Svart 25.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2018 Da ligger båten på vannet og koser seg. Har blitt dårlig med oppdatering i det siste, men det virkelige arbeidet starter ikke før jeg har fått skuta til hjemmehavn Sitér dette innlegget Link to post
Vegvisir Svart 27.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2018 endelig på plass i Hommelvik. En fin tur fra Malm det som tok ca 4 timer. Måtte bytte impeller underveis, da jeg sannsynligvis ikke hadde fått pumpehuset helt tett under service og sjekk, med det resultatet at den gikk i oppløsning på grunn av varme ? Bra jeg har flere i reserve, og at det er enkelt å komme til selv om man ligger å dupper. Flere erfaringer rikere bare på denne turen, og mere blir det ? Sitér dette innlegget Link to post
Vegvisir Svart 30.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2018 Fikk testa båten i litt bølger på søndagen. Den oppførte seg eksemplarisk på vannet da og ? Ulempen med bølgene var at alt grumset i tankene ble virvlet opp.. sjekka forfilteret i dag og mener bestemt at suppa der ligna mest på kaffe latte ? Med andre ord så må tankene renses, og alle filter byttes... Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 30.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2018 Gratulere med ein fantastisk god sjøgåande båt, du kjenner deg trygg i denne om det skvulpar ganske mykje til og med. (mulig eg er litt innhabil) hehe. Mykje jobb men du vil også glede deg mykje over ein stødig konstruksjon og solid støyp i frå dei tider dei hadde råd til det. Det er bare å ta ein skikkeleg tanksjau fyrst som sist, så er du trygg på iallefall den biten. Må alltid rekne med noko grums på gamle tankar som er fylt frå ymse tankannlegg oppigjennom samt kaffelatte tilseier vel eindel vatn/kondens også. Har skrivd noko tidlegare (men fant det ikkje igjen) om extern vassutskiljar og dobbelt filter med vendekran for raskt skifte mellom to filter, noko som burde vera obligatorisk i båt med ein motor. Lykke til med prosjektet, blir artig å fylje deg framover Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Vegvisir Svart 30.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2018 1 hour ago, M/B Nordheim said: Gratulere med ein fantastisk god sjøgåande båt, du kjenner deg trygg i denne om det skvulpar ganske mykje til og med. (mulig eg er litt innhabil) hehe. Mykje jobb men du vil også glede deg mykje over ein stødig konstruksjon og solid støyp i frå dei tider dei hadde råd til det. Det er bare å ta ein skikkeleg tanksjau fyrst som sist, så er du trygg på iallefall den biten. Må alltid rekne med noko grums på gamle tankar som er fylt frå ymse tankannlegg oppigjennom samt kaffelatte tilseier vel eindel vatn/kondens også. Har skrivd noko tidlegare (men fant det ikkje igjen) om extern vassutskiljar og dobbelt filter med vendekran for raskt skifte mellom to filter, noko som burde vera obligatorisk i båt med ein motor. Lykke til med prosjektet, blir artig å fylje deg framover Har sett slike dobble vannutskillere på YouTube, og kommer til å ordne slikt oppsett i løpet av kort tid ? Kommer også til å endre på rør og slanger fra de to tankene mine, da oppsettet som er nå er innst inni gamperæva rotete . Ønsker å kunne kontrollere fuel-flow bedre enn i dag i allefall ? Ps. Kommer flere bilder i løpet av kvelden, men her er dieselen jeg tappa fra forfilteret..og nei.. flaska er ikke støvete på utsiden...? Sitér dette innlegget Link to post
Vegvisir Svart 31.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2018 trenger litt rengjøring her vel?litt forskjell på nytt og gammelt filter sørpe på vei ut .. rens og ny diesel her også.. Bør bli bra etterhvert ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.