Jump to content

Vannjet i båt


klikk

Recommended Posts

Tror nok "Ole-politi" hadde helt greit kalt det en scooter da(lyden er lik, bevegelsesmønsteret er likt, betjeningsmåten er lik etc.)

 

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skulle likt å se den politimann som fortalte rettens administrator at han hadde arrestert en kar fordi han drev jolla si fremover med vannjet istedetfor påhengsmotor, og at han manøvrerte med styre med enhåndskontroll (som er ratt og spaker overlegent på alle områder) istedetfor kult.

Den der med bevegelsesmønster skjønte jeg ikke helt forresten.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Jeg skulle likt å se den politimann som fortalte rettens administrator at han hadde arrestert en kar fordi han drev jolla si fremover med vannjet istedetfor påhengsmotor, og at han manøvrerte med styre med enhåndskontroll (som er ratt og spaker overlegent på alle områder) istedetfor kult.

Den der med bevegelsesmønster skjønte jeg ikke helt forresten.

<{POST_SNAPBACK}>

Nei ikke vet jeg, men tror ikke jeg gidder å få 4 lapper i bot for å teste det ut.

det med bevegelsesmønster:_ når du putter en jet-ski på en ca 10 fots jolle vil den ha samme karakteristikk som en: ingen motorkraft bakover, eller stillestående. det var det jeg mente.

 

MVH

Yoopie

Link to post
Share on other sites

Nei ikke vet jeg, men tror ikke jeg gidder å få 4 lapper i bot for å teste det ut.

det med bevegelsesmønster:_ når du putter en jet-ski på en ca 10 fots jolle vil den ha samme karakteristikk som en: ingen motorkraft bakover, eller stillestående. det var det jeg mente.

 

MVH

Yoopie

<{POST_SNAPBACK}>

Bekymrer meg ikke. Jeg skal bruke den som en vanlig båt så tror ikke det blir noe problem. Hva med å montere på en 9,9hk "dummy" bakpå? Ingen vet jo hva som skjuler seg under midtkonsollen!! :lol:
Link to post
Share on other sites

Du må ta i betraktning at du ikke har revers eller stillstand kan bli litt kinkig.

 

MVH

Yoopie

<{POST_SNAPBACK}>

Det er sant. Men hvis jeg går igang med ett slikt prosjekt så må det jo være mulig å lage en revers funksjon slik det er på andre vannjet båter? Dvs en skuff som senkes bak vannstrømmen og retter denne nedover/forover for å få båten til å stå stille/gå bakover.
Link to post
Share on other sites

Vannintaket henger fast i resten av enheten, så plasseringen langskips er gitt. Et slikt inntak skal egentlig monteres litt under bunnen på båten, vinklet svakt forover for best effekt. I din noe spesielle applikasjon ville jeg montert det løftet ca 1" fra dypeste punkt på båten. Slike inntak har vanligvis et gitter for å hindre større ting i å bli sugd inn. Tang i mindre mengder er vanligvis ikke noe problem.

Dess mer jeg funderer på dette:

Montere inn drivenheten fra vannscooteren i Withjolla, skjære av scooteren på langs, og bruke styre og sal slik det er laminert fast i jolla. Kunne blitt en artig båt.

<{POST_SNAPBACK}>

For å minske sjansen for at sand dras opp fra bunnen og inn i motoren, hva med å lage selve inntaket litt innfelt i skroget som du sier, men med en stor flate slik at undertrykket fordeles over størst mulig område?

 

Kanskje dette blir arvtageren til sumpbåtene? :lol:

Link to post
Share on other sites

Klikk skrev;

 

"Det er akkurat litt for grunt til å bruke utenbordsmotor når det er lavvann, og det er kjipt å dra frem årene ettersom det er ett stykke å ro.

 

Så etter å ha vurdert mange alternativer så har jeg nå begynt å tenke på alternative fremdriftsmidler,"

 

Har du tenkt denne tanken :lol:

 

Bilde

Redigert av bastard30000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...